More

    Francúzsko-talianska spoločnosť EssilorLuxottica kupuje značku Supreme za 1,5 miliardy USD.

    Francúzsko-talianska spoločnosť EssilorLuxottica kupuje značku Supreme za 1,5 miliardy USD.

    EssilorLuxotticaPrečo Supreme a prečo teraz?

    Francúzsko-talianska spoločnosť EssilorLuxottica sa dohodla na kúpe streetwear značky Supreme od VF Corp. za 1,5 miliardy USD v hotovosti. Táto akvizícia pridáva ďalšiu lifestylovú značku do ich portfólia, ktoré už zahŕňa renomované mená ako Ray-Ban a Oakley. Supreme, známa svojím streetwear oblečením a výrazným červeno-bielym logom, bola založená Jamesom Jebbiom v roku 1994 v New Yorku. Od svojich začiatkov, kedy bola kultovou značkou pre skateboardistov, sa rozrástla na mainstreamový fenomén s 17 obchodmi v USA, Ázii a Európe a silným online biznisom.

    EssilorLuxottica, ktorá vznikla zlúčením talianskej Luxottica a francúzskej Essilor, sa tradične sústreďovala na výrobu a predaj dioptrických okuliarov, slnečných okuliarov a kontaktných šošoviek. Investícia do streetwear je nečakaným, ale zaujímavým strategickým krokom. Podľa Davida Swartza, senior analytika spoločnosti Morningstar, predaj značky Supreme je pre VF Corp. dobrým rozhodnutím. „Ako takmer luxusná značka Supreme nikdy dobre nezapadla medzi ostatné značky VF,“ povedal Swartz. „Predaj za 1,5 miliardy USD je pre VF slušným výsledkom.“

    Reakcia trhov a budúcnosť značiek

    Akcie EssilorLuxottica klesli o 5,3% v Paríži, čím sa ich ročný zisk znížil na 8 %. Naopak, akcie VF Corp. vzrástli o 6,2% v New Yorku. EssilorLuxottica teraz čelí otázke, ako túto akvizíciu úspešne integrovať do svojho existujúceho portfólia. James Grzinic, analytik spoločnosti Jefferies, poznamenal, že synergie tejto akvizície nie sú na prvý pohľad zrejmé. Avšak James Jebbia, zakladateľ Supreme, podporuje predaj a verí, že umožní značke zamerať sa na svoje produkty a zákazníkov.

    VF Corp. získala Supreme v roku 2020 v rámci dohody za 2,1 miliardy USD s private equity spoločnosťou Carlyle Group a investormi vrátane Goode Partners. Rýchly rast Supreme bol poháňaný tzv. „hype marketingom“ a obmedzenými edíciami spoluprác, vrátane partnerstiev s Louis Vuitton a The North Face.

    Okrem akvizície Supreme, EssilorLuxottica tiež oznámila kúpu väčšinového podielu (80%) v nemeckej spoločnosti Heidelberg Engineering, ktorá sa špecializuje na diagnostické riešenia a zdravotnícke technológie v oblasti oftalmológie. Táto dohoda posilní medicínsku technologickú divíziu EssilorLuxottica.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie rôznych spoločností si môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.