More

    Čínski spotrebitelia sa pri online nakupovaní sústredia na štyri hlavné stránky. JD a Alibaba vedú v čínskom online predaji, Amazon má menší podiel.

    Čo nakupujú čínski spotrebitelia?

    Podľa prieskumu Statista Consumer Insights sa čínski spotrebitelia pri online nakupovaní spoliehajú najmä na domáce platformy. Vedúci poskytovateľ je JD, kde nakupovalo 61 % respondentov za posledných 12 mesiacov, nasledovaný Taobao s 54 % a Tmall s 51 %, pričom obe patria do skupiny Alibaba.

    Hoci je Amazon vnímaný ako globálna jednotka v oblasti elektronického obchodu, v Číne má iba menší podiel. Iba 20 % respondentov uviedlo, že si z tejto americkej platformy niečo objednali. Medzi zahraničnými obchodmi sa v prieskume objavili aj Apple s 10 % a Sephora s 8 %.

    Čínski spotrebitelia sa pri online nakupovaní sústredia na štyri hlavné stránky. JD a Alibaba vedú v čínskom online predaji, Amazon má menší podiel.
    Zdroj: Statista

    Alibaba a JD dosahujú úspechy aj z pohľadu ekonomického výkonu. Alibaba generovala za posledných 12 mesiacov tržby vo výške 132,4 miliardy USD, čo jej vynieslo 53. miesto medzi viac než 9 000 verejne obchodovanými spoločnosťami na stránke Companies Market Cap. JD sa umiestnila ešte vyššie s 154 miliardami USD, čo z nej robí najvýnosnejšiu čínsku technologickú spoločnosť, ktorá obsadila 40. miesto na globálnej úrovni. Napriek tomu, že väčšina produktov predávaných na Amazone sa vyrába v Číne, čínski spotrebitelia uprednostňujú domáce platformy pred zahraničnými konkurentmi.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.