Čo nakupujú čínski spotrebitelia?
Podľa prieskumu Statista Consumer Insights sa čínski spotrebitelia pri online nakupovaní spoliehajú najmä na domáce platformy. Vedúci poskytovateľ je JD, kde nakupovalo 61 % respondentov za posledných 12 mesiacov, nasledovaný Taobao s 54 % a Tmall s 51 %, pričom obe patria do skupiny Alibaba.
Hoci je Amazon vnímaný ako globálna jednotka v oblasti elektronického obchodu, v Číne má iba menší podiel. Iba 20 % respondentov uviedlo, že si z tejto americkej platformy niečo objednali. Medzi zahraničnými obchodmi sa v prieskume objavili aj Apple s 10 % a Sephora s 8 %.
Alibaba a JD dosahujú úspechy aj z pohľadu ekonomického výkonu. Alibaba generovala za posledných 12 mesiacov tržby vo výške 132,4 miliardy USD, čo jej vynieslo 53. miesto medzi viac než 9 000 verejne obchodovanými spoločnosťami na stránke Companies Market Cap. JD sa umiestnila ešte vyššie s 154 miliardami USD, čo z nej robí najvýnosnejšiu čínsku technologickú spoločnosť, ktorá obsadila 40. miesto na globálnej úrovni. Napriek tomu, že väčšina produktov predávaných na Amazone sa vyrába v Číne, čínski spotrebitelia uprednostňujú domáce platformy pred zahraničnými konkurentmi.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.