More

    McDonald’s hlási prvý pokles tržieb od roku 2020. Podnik zaostáva za očakávaniami kvôli zhoršeniu spotrebiteľského správania.

    McDonald’s hlási prvý pokles tržieb od roku 2020. Podnik zaostáva za očakávaniami kvôli zhoršeniu spotrebiteľského správania.

    McDonald’szhoršenie spotrebiteľského správania

    McDonald’s oznámil štvrťročné výsledky, ktoré nesplnili očakávania analytikov, keďže tržby v rovnakých obchodoch klesli vo všetkých divíziách. Spoločnosť vykázala zisk na akciu 2,97 USD upravený oproti očakávaným 3,07 USD a tržby vo výške 6,49 miliardy USD oproti očakávaným 6,61 miliardy USD. Čistý zisk za druhý kvartál bol 2,02 miliardy USD, čo je pokles oproti 2,31 miliardy USD z predchádzajúceho roka.

    Tržby v rovnakých obchodoch McDonald’s klesli o 1 %, čo nesplnilo odhady pre rast o 0,4 %. V USA sa tržby v rovnakých obchodoch znížili o 0,7 %, zatiaľ čo pred rokom zaznamenali nárast o 10,3 % vďaka populárnemu Grimace Birthday Meal. Spotrebitelia počas uplynulých 12 mesiacov znížili svoje výdavky na reštaurácie, najmä na rýchle občerstvenie, ktoré už nevideli ako výhodné. Manažment uviedol, že návštevnosť jeho reštaurácií v USA klesla počas kvartálu.

    Vedúci predstavitelia varovali, že konkurencia o zákazníkov sa zintenzívnila vzhľadom na oslabenie spotrebiteľského prostredia. McDonald’s sa snaží prilákať zákazníkov pomocou zliav a hodnotových jedál. Reťazec spustil jedlo za 5 USD koncom júna, päť dní pred koncom kvartálu. Týždeň predtým spoločnosť oznámila, že plánuje predĺžiť ponuku hodnotového jedla a uviedla, že to pomáha prilákať zákazníkov.

    Reťazec sa snaží prilákať zákazníkov aj mimo USA. Jeho divízia medzinárodných operovaných trhov, ktorá zahŕňa veľké segmenty ako Francúzsko a Nemecko, zaznamenala pokles tržieb v rovnakých obchodoch o 1,1 % počas kvartálu. Medzinárodná divízia licencovaných trhov, ktorá zahŕňa Čínu a Japonsko, zaznamenala pokles tržieb v rovnakých obchodoch o 1,3 %. Firma stále čelí následkom bojkotov značky na Blízkom východe a tržby v Číne pokračujú v problémoch.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti si môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.