McDonald’s – zhoršenie spotrebiteľského správania
McDonald’s oznámil štvrťročné výsledky, ktoré nesplnili očakávania analytikov, keďže tržby v rovnakých obchodoch klesli vo všetkých divíziách. Spoločnosť vykázala zisk na akciu 2,97 USD upravený oproti očakávaným 3,07 USD a tržby vo výške 6,49 miliardy USD oproti očakávaným 6,61 miliardy USD. Čistý zisk za druhý kvartál bol 2,02 miliardy USD, čo je pokles oproti 2,31 miliardy USD z predchádzajúceho roka.
Tržby v rovnakých obchodoch McDonald’s klesli o 1 %, čo nesplnilo odhady pre rast o 0,4 %. V USA sa tržby v rovnakých obchodoch znížili o 0,7 %, zatiaľ čo pred rokom zaznamenali nárast o 10,3 % vďaka populárnemu Grimace Birthday Meal. Spotrebitelia počas uplynulých 12 mesiacov znížili svoje výdavky na reštaurácie, najmä na rýchle občerstvenie, ktoré už nevideli ako výhodné. Manažment uviedol, že návštevnosť jeho reštaurácií v USA klesla počas kvartálu.
Vedúci predstavitelia varovali, že konkurencia o zákazníkov sa zintenzívnila vzhľadom na oslabenie spotrebiteľského prostredia. McDonald’s sa snaží prilákať zákazníkov pomocou zliav a hodnotových jedál. Reťazec spustil jedlo za 5 USD koncom júna, päť dní pred koncom kvartálu. Týždeň predtým spoločnosť oznámila, že plánuje predĺžiť ponuku hodnotového jedla a uviedla, že to pomáha prilákať zákazníkov.
Reťazec sa snaží prilákať zákazníkov aj mimo USA. Jeho divízia medzinárodných operovaných trhov, ktorá zahŕňa veľké segmenty ako Francúzsko a Nemecko, zaznamenala pokles tržieb v rovnakých obchodoch o 1,1 % počas kvartálu. Medzinárodná divízia licencovaných trhov, ktorá zahŕňa Čínu a Japonsko, zaznamenala pokles tržieb v rovnakých obchodoch o 1,3 %. Firma stále čelí následkom bojkotov značky na Blízkom východe a tržby v Číne pokračujú v problémoch.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti si môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.