More

    Pepsi a Coca-Cola v problémoch. Spotrebitelia v moslimských krajinách bojkotujú. Firmy čelia poklesu predaja na Blízkom východe a v Afrike.

    Pepsi a Coca-Cola v problémoch. Spotrebitelia v moslimských krajinách bojkotujú. Firmy čelia poklesu predaja na Blízkom východe a v Afrike.

    Bojkot Coca-Coly a Pepsi narastá v moslimských krajinách

    Americké nápojové spoločnosti Coca-Cola a PepsiCo čelia rastúcemu bojkotu v krajinách s početnou moslimskou populáciou. Bojkot je odpoveďou spotrebiteľov na politické dianie a najmä na útoky Izraela v Pásme Gazy, pričom kľúčovým spojencom Izraela sú práve USA. Tento bojkot výrazne pomáha domácim značkám v daných krajinách.

    PepsiCo v minulom roku dosiahla v regióne Afriky, Blízkeho východu a južnej Ázie tržby vo výške 6 miliárd USD. Coca-Cola naopak hlási tržby v regióne Európa, Blízky východ a Afrika vo výške 8 miliárd USD. Napriek silným číslam však v posledných šiestich mesiacoch nezaznamenali výrazný rast predaja.

    Naopak, domáce značky ako egyptský nápoj V7 dosiahli v tomto roku obrovský rast. Podľa zakladateľa firmy Mohameda Noura, export nápoja V7 sa strojnásobil a jeho predaj na egyptskom trhu vzrástol o 40 %. V Pakistane tiež rástol predaj miestnych značiek Cola Next a Pakola, ktorých podiel na trhu sa zvýšil z 2,5 % na 12 % od začiatku vojny v Gaze.

    Politický vplyv a reakcie spotrebiteľov

    Ramon Laguarta, šéf PepsiCo, potvrdil, že bojkot je dôsledkom politických dôvodov a najviac sa týka krajín ako Libanon, Egypt a Pakistan. Spoločnosti ako McDonald’s a Starbucks takisto čelia bojkotu v niektorých krajinách kvôli vnímaniu ich podpory Izraela zo strany USA.

    Napriek tomu tieto americké značky naďalej investujú v regióne. Pre firmy ako Coca-Cola a PepsiCo sú tieto krajiny príležitosťou pre budúci rast, najmä kvôli mladým populáciám, ktoré majú potenciál zvýšiť dopyt v budúcnosti. Spoločnosti navyše často podporujú miestne komunity prostredníctvom charitatívnych projektov, sponzoringom umelcov či športových tímov.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.