Rýchlejšia obsluha ako hlavný cieľ
Nový CEO Starbucksu Brian Niccol, oznámil ambiciózny plán. Chce dosiahnuť, aby zákazníci dostávali svoje objednávky do štyroch minút od ich zadania. Tento cieľ je kľúčový pre zlepšenie predaja, ktorý v poslednom čase stagnuje. Niccol zdôraznil, že prvoradé je uľahčiť zákazníkom prístup k obľúbenej káve, pričom polovica transakcií sa už teraz dokončuje do štyroch minút.
Na ceste za zlepšením zákazníckeho zážitku sa plánuje Starbucks zamerať na elimináciu úzkych miest, ktoré spôsobujú zdržanie, napríklad nedostatočný personál počas návalových hodín, pomalé pece alebo príliš komplikované menu. Niccol sľúbil, že podnik urobí maximum, aby tieto problémy vyriešil, pričom sa začne so zrýchlením obsluhy pri pultoch. Plán zahŕňa aj zrýchlenie prípravy pri mobilných objednávkach a drive-thru, ktoré prídu na rad hneď, ako sa zvládne pultová obsluha.
Jednoduchšie menu a bezplatné rastlinné mlieka
Jedným z kľúčových krokov je zúženie ponuky jedál a nápojov. Podľa Niccola pomôže baristom, ak sa budú môcť sústrediť na menší počet produktov, ktoré budú pripravovať konzistentne a rýchlo. Prvým krokom bude odstránenie nápojov Oleato, káv s pridaním olivového oleja, ktoré predstavil bývalý CEO Howard Schultz. Tento nápoj však nezískal očakávanú popularitu a od novembra ho Starbucks prestane ponúkať na väčšine pobočiek.
Niccol si je vedomý toho, že zjednodušenie menu nie je všetko. Chce, aby bolo aj prispôsobenie nápojov pre zákazníkov prehľadnejšie a dostupnejšie. V rámci toho Starbucks zruší poplatky za rastlinné mlieka, ako je sójové, mandľové alebo ovsené. Tento krok vstúpi do platnosti 7. novembra spolu s novým sviatočným menu, pričom si Starbucks uvedomuje, že výmena kravského mlieka za rastlinné je hneď po extra dávke espressa druhou najčastejšou úpravou nápojov.
Návrat ku koreňom s keramickými šálkami a pohodlnejším sedením
Niccol kladie dôraz na to, aby sa Starbucks vrátil k tomu, čo robí kaviareň výnimočnou, pocit domova a komunity. Starbucks začne používať keramické šálky pre zákazníkov priamo v kaviarni a baristi opäť budú mať po ruke fixky na písanie personalizovaných odkazov na šálky. Plánuje sa aj zlepšenie komfortu v kaviarňach, nové pohodlné sedenie a samostatné priestory pre vyzdvihnutie mobilných objednávok.
Na dôkaz potreby zmien Starbucks zverejnil neuspokojivé finančné výsledky za uplynulý fiškálny rok. Výnosy klesli o 3 % na 9,1 miliardy USD za obdobie júl až september, pričom spomalenie sa prejavilo predovšetkým v USA a Číne. CEO pozastavil finančné výhľady na rok 2025, aby získal čas na analýzu aktuálnej situácie a potrebných zmien.
Akcie Starbucks
Akcie firmy za posledných 12 mesiacov klesli o -6,7 % a v súčasnosti sa obchodujú na cene 97,1 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 29,9 násobok zisku na akciu (P/E); 24,8 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E) a 19,7 násobok EV/EBITDA. Súčasná trhová hodnota je na úrovni 112,1 miliárd USD. Dividendový výnos pri súčasnej cene akcií predstavuje 2,51 %.
Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.