More

    Švajčiarsky potravinársky obor Nestlé znižuje prognózu tržieb a plánuje reorganizáciu.

    Švajčiarsky potravinársky obor Nestlé znižuje prognózu tržieb a plánuje reorganizáciu.

    Nestlé znižuje prognózu tržieb

    Nestlé oznámilo zmenu vo vedení a reorganizáciu svojej štruktúry po tom, čo sklamalo očakávania ohľadom rastu tržieb za prvých deväť mesiacov. Spoločnosť revidovala svoju prognózu organického rastu tržieb na celý rok 2024 na úroveň okolo 2 %, zatiaľ čo predtým očakávala aspoň 3 %. Prevádzková marža sa má pohybovať okolo 17 %, čo je menej ako predchádzajúcich 17,3 %. Spomalenie rastu pripisujú analytici vysokým nákladom v potravinárskom sektore a slabšiemu dopytu.

    Rastúce ceny počas pandémie a konfliktu na Ukrajine zasiahli potravinárske spoločnosti, čo sa prejavilo aj na cenách obalov, energií a surovín ako slnečnicový olej či obilniny. Hoci inflácia v roku 2024 začala ustupovať, konkurencia spoločnosti spomalila zvyšovanie cien s cieľom získať späť zákazníkov. Nestlé však reagovalo pomalšie, čo viedlo k prepusteniu bývalého CEO Marka Schneidera v auguste.

    Nový CEO Laurent Freixe plánuje znížiť počet členov predstavenstva a zlúčiť jednotlivé regionálne divízie, aby zvýšil efektivitu spoločnosti. Jednou z jeho kľúčových úloh bude obnovenie dôvery investorov a posilnenie inovácií a marketingu v kľúčových značkách, ako sú Nescafé a Kit-Kat.

    Organický rast tržieb Nestlé za prvých deväť mesiacov roka dosiahol 2 %, čo je menej ako očakávaných 2,5 %. Rovnako aj nárast cien o 1,6 % zaostal za odhadmi analytikov. Slabší dopyt a pokles spotreby sa prejavili najmä v krajinách s horšou ekonomickou situáciou, ako je Latinská Amerika, kde distribútori znižujú zásoby. CFO Anna Manz upozornila na rastúce ceny kávy a kakaa, čo ďalej zvyšuje tlak na marže spoločnosti.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.