Vesmírny turizmus začína
Bola to veľká vec, keď v júli minulého roka startup britského miliardára, Virgin Galactic dokázal dopraviť do vesmíru svojho zakladateľa Richarda Bransona a odštartoval tým éru vesmírneho turizmu. Branson sa dokázal dostať mimo planéty Zem ako jediný človek, ktorý nie je zároveň profesionálnym astronautom a dokázal to skôr ako Elon Musk s jeho vesmírnou spoločnosťou Space X či Jeff Bezos a jeho Blue Origin.
Hoci to je jedinečný úspech, veľkosť a rentabilita podnikania Virgin Galactic je naďalej otázna. Nedávne prehodnotenie postojov investorov ohľadom špekulatívnych akcií a odloženie spustenia komerčných letov v dôsledku modernizácie vesmírneho lietadlo spôsobilo, že sa akcie firmy nevyhli prudkému poklesu. Ten bol taký značný, že dosiahli svoje historické minimum, keď zo svojej najvyššej cenovej úrovne poklesli až o -86,8 % na $7,58.
Včerajšie tlačové vyhlásenie firmy však odrazilo akcie podniku od dna, keď zaznamenali svoj druhý najväčší denný nárast od začiatku obchodovania na burze v roku 2019. Spoločnosť oznámila, že spustí komerčný predaj leteniek, čo pre ňu predstavuje významný míľnik. Celkovo 90 minútový let do vesmíru by mala zákazníkov stáť 450 tisíc dolárov, pričom je najprv potrebné vložiť počiatočný vklad vo výške 150 000 dolárov.
Akcie Virgin Galactic reagovali na túto správu nárastom vo včerajšom obchodovaní o +31,94 % na $10,74.
„Máme v pláne mať na palube prvých 1 000 zákazníkov na začiatku komerčných služieb koncom tohto roka, čo poskytne neuveriteľne silný základ, keď začneme pravidelnú prevádzku a rozšírime našu flotilu,“ uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Michael Colglazier.
Akcie Virgin Galactic
Vesmírna turistika by podľa ročného odhadu UBS mohla do roku 2030 generovať ročné príjmy takmer 4 miliardy dolárov.
Pozri tiež:
Toto sú vesmírne akcie, ktorými sa môžeš podieľať na raste celého odvetvia