Nová kampaň

Švédska spoločnosť Spotify Technology, ktorú sme zaradili taktiež do nášho článku 3 európske akcie, ktoré by nemali unikať tvojej pozornosti, zahájila svoju vôbec prvú globálnu kampaň zameranú na pritiahnutie nových inzerentov s cieľom zvýšiť príjmy z reklamy. V rámci novej stratégie firma zároveň oznámila zmenu svojho reklamného podnikania zo Spotify Advertising na Spotify for Brands.

Vedenie firmy oznámilo, že sa okrem klasických veľkých spoločností bude snažiť získať aj malé a stredné podniky. Súčasťou snáh bude aj prilákanie nových vydavateľov a tvorcov podcastov, keďže podľa vlastných slov, väčšiemu rastu podniku bráni ich obmedzená ponuka.

V posledných mesiacoch Spotify vynakladá veľké výdavky na to, aby sa stal jednotkou v počúvaní podcastov a predbehol tak Apple. Podľa odhadov výskumnej firmy eMarketer by sa jej to mohlo podariť do konca roka, keďže Apple by mal dosiahnuť 28 miliónov mesačných poslucháčov, zatiaľ čo Spotify 28,2 milióna. Z pohľadu spoločnosti ide o veľmi lukratívny trh, keďže podľa Edison Research a Triton Digital až 116 miliónov Američanov, resp. 41% populácie staršej ako 12 rokov počúva podcasty aspoň raz mesačne. To je nárast o 37% oproti roku 2020 a veľký potenciál ukrývajú aj ostatné geografické trhy.

Kampaň bude prebiehať na trhoch vrátane USA, Kanady, Veľkej Británie, Austrálie, Španielska a Nového Zélandu pomocou reklamných videí, sociálnych médií a zvukových reklám na Spotify, ale aj mimo neho.

Vývoj počtu mesačných používateľov Spotify
Vývoj počtu mesačných používateľov Spotify

Cesta k vyšším príjmom

V súčasnosti podstatnú časť príjmov Spotify generujú výnos z prémiového mesačného predplatného, avšak spoločnosť sa snaží novými iniciatívami zdroje príjmov diverzifikovať. Rada by sa stala jednou z prvých volieb pre firmy, ktoré hľadajú možnosti ako osloviť zákazníkov, tak ako je to dnes v prípade Facebooku, Instagramu či iných sociálnych médií. Tu však čaká európsku firmu veľká výzva, keďže pre zvukové platformy je ťažké preukázať návratnosť výdavkov inzerentov do reklamy.

Príjmy Spotify z reklamného segmentu sa v poslednom kvartáli oproti predchádzajúcemu roku viac ako zdvojnásobili a predstavovali 12% tržieb. V roku 2020 to bolo pritom iba 5%. „Teraz konečne vidíme, že naša reklama preráža a stáva sa významným hnacím motorom príjmov,“ povedal generálny riaditeľ Daniel Ek v júli.

V rámci reklamného segmentu však čelí Spotify aj problému v podobe veľmi nízkej hrubej ziskovej marže, ktorá bola na hodnote iba 4,4%. Pre porovnanie hrubá zisková marža prémiového predplatného je 28%. Na rentabilitu firmy tlačia vysoké výdavky na odmeny hudobným vydavateľom a ak sa chce firma odraziť konečne smerom k rastu, s vyšším množstvom inzerentov potrebuje získať aj vyššie ceny za túto reklamu.

Spotify zároveň nedávno oznámil spustenie novej živej audio miestnosti Greenroom, ktorá má konkurovať službám Clubhouse či Discord.

Akcie Spotify


Investori v doterajšom priebehu roka zatiaľ nemôžu byť spokojní s výkonom akcií Spotify, keďže poklesli už o -27,40%, čo je výrazne viac ako benchmarkový index S&P 500, ktorý vzrástol o +16,58%. Trhy sa obrátili chrbtom k podniku najmä z dôvodu, že sa firme nedarí zvýšiť ziskovú maržu a naďalej kopí straty, pričom od svojho maxima poklesli akcie Spotify už o -41,04%.

Aktuálne sa spoločnosť obchoduje za 4,2 násobok ročných výnosov na akciu (P/S) a 145,1 násobok ročného voľného cashflowu na akciu (P/FCF). Hoci je konsenzus 28 analytikov ohľadom výkonnosti akcií Spotify skôr priemerný, ich priemerný cenový cieľ je výrazne vyšší ako súčasná cena na trhu a to až o +36,39% na cene $312,76 za akciu.

S momentálnou cenou akcií nesúhlasí ani vedenie podniku, ktoré s cieľom ich zvýšenia ohlásilo v auguste oznámilo plán spätného odkupu akcií za 1 miliardu dolárov, avšak ani tento krok nepodnietil výraznejší nárast ceny akcií.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokFord vsádza na elektromobilitu all-in a trhy tento krok oceňujú
Ďalší článokAkcie Amplitude včera debutovali na burze rastom o 9,6%
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno