Potrencionálna akvizícia
Okolo Netflixu je od oznámenia, že mediálny obor prvýkrát zaznamenal odliv používateľov poriadne rušno. Vedenie podniku na to reagovalo bojom s veľkým množstvom zdieľaných účtov, ale aj oznámením, že firma predstaví vlastnú lacnejšiu verziu účtu, ktorá bude obsahovať reklamy. Ide o nečakané rozhodnutie, keďže narozdiel od ďalších streamovacích služieb ako Hulu, HBO Max, Paramount+ či Discovery+, Netflix nechcel ísť formou reklám.
Insider v stredu ráno verejnosť informoval, že niektorí zamestnanci Roku špekulujú, že Netflix by mohol využiť pokles akcií Roku a kúpiť spoločnosť. Roku a Netflix odmietli komentovať. Akcie Roku v reakcii na tieto špekulácie vo včerajšom obchodovaní stúpli o +9,06 % na $101,88 a akcie Netflix o +2,12 % na $202,83.
Roku
Roku je sprostredkovateľom streamovacích služieb, ktorý spája celý streamovací ekosystém, to znamená, že prostredníctvom jej platformy majú používatelia všetky predplatené streamovacie služby pokope. Firma zároveň vyvinula sofistikované reklamné nástroje umožňujúce poskytovať značkám a agentúram relevantné publikum a merateľné výsledky. Vytvorila tak ekosystém, z ktorého ťažia streamovacie služby, diváci, ale aj inzerenti.
Roku vygenerovalo v roku 2021 tržby vo výške 2,76 miliardy dolárov, pričom jeho platformu v súčasnosti používa viac ako 60 miliónov používateľov. Streamovacia spoločnosť je známa aj tým, že je 3. najväčším aktívom investorky Cathie Wood po Zoom a Tesle. Akciám Roku sme sa bližšie venovali v našom článku akcie Roku vs. akcie FuboTV: ktoré sú lepšie?
Mohlo by k akvizícií dôjsť?
O kúpe Roku uvažovala v minulom roku aj ďalšia mediálna spoločnosť Comcast, avšak tá sa rozhodla ísť iným smerom, keď v apríli oznámila spojenie s konkurenčnou streamingovou platformou od Charter Communications. Pokiaľ ide o Netflix, akvizícia by mu poskytla masívnu podporu v oblasti streamovania podporovaného reklamou. Analytici však ohľadom spojenie Netflix – Roku nie sú veľmi optimistickí.
Analytik spoločnosti Wedbush Michael Pachter vo svojej poznámke pre Barron´s uviedol: „Milujem podnikanie Roku a myslím si, že je to skvelá spoločnosť. Je ťažké predstaviť si firmu lepšiu, ak ju bude vlastniť Netflix, pretože medzi nimi existuje len veľmi málo synergií a konkurenti Netflixu sa môžu zdráhať ponúkať svoje služby na platforme, ktorú vlastní Netflix.“ Tento analytick hodnotí akcie oboch podnikov na vyššej cene ako sa obchodujú, keď jeho cenový cieľ je $125 pre Roku a $280 pre Netflix.
Je pravdepodobné, že Roku po tom, čo sa jeho akcie prepadli o 80 % láka mnoho firiem, akvizícia Netflixom nedáva zmysel aj z ďalších dôvodov. Jedným z nich je, že podnik sa aktuálne snaží napraviť reputáciu na Wall Street znižovaním nákladov s cieľom dosiahnuť stabilný cash flow. V súvislosti s týmto krokom sa Netflix dokonca rozhodol prepustiť 150 zamestnancov. Kúpa Roku, ktorá by vyšla Netflix takmer s určitosťou okolo 20 miliárd teda veľmi nepasuje do súčasnej stratégie firmy.
Ďalšou prekážkou potenciálnej dohody je Anthony Wood, zakladateľ a generálny riaditeľ Roku. Ľudia, ktorí poznajú Wooda, ho opísali pre Yahoo Finance ako zúrivo nezávislého mysliteľa, ktorý je odhodlaný maximalizovať potenciál Roku v rámci streamingového priemyslu. Je teda ťažké si predstaviť, že by na akvizíciu prikývol.
Akcie Roku
Akcie Roku za posledných 12 mesiacov stratili -70,1 % trhovej hodnoty a od svojho maxima až štyri pätiny. Aktuálne sa obchodujú za 95,3 násobok zisku na akciu (P/E), 71,0 násobok voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 50,1 násobok EV/EBITDA.