Sony kúpi herné štúdio Bungie za $3,6 mld.

Štúdio stojí za niekoľkými úspešnými hrami vrátane Halo a Destiny. Ide tak o ďalší strategický krok v horúcom videohernom priemysle.

0
265

Akvizícia Bungie

Divízia videohier spoločnosti SONY včera uviedla, že kúpi vývojára videohier Bungie, štúdio, ktoré vytvorilo franšízy Halo a Destiny, za 3,6 miliardy dolárov. Oznámenie prichádza po tom, čo Microsoft v polovici januára oznámil, že kupuje videohernú spoločnosť Activision Blizzard formou hotovostnej transakcie v hodnote približne 68,7 miliardy dolárov a Take-Two Interactive zas kúpu Zyngy za 12,7 miliardy dolárov.

Po uzavretí transakcie bude Bungie nezávislou dcérskou spoločnosťou Sony Interactive Entertainment a bude ju naďalej riadiť jej predstavenstvo, ktorému predsedá generálny riaditeľ Pete Parsons a súčasný manažérsky tím Bungie, uviedla firma Sony. Parsons v samostatnom vydaní uviedol, že dohoda pomôže rásť Bungie a zároveň zachová kreatívnu nezávislosť štúdia.

„Bungie vytvorilo a naďalej vyvíja niektoré z najobľúbenejších sérií videohier na svete a zosúladením svojich hodnôt s túžbou ľudí zdieľať herné zážitky spája milióny ľudí na celom svete,“ povedal predseda a generálny riaditeľ Sony Group, Kenichiro Yoshida.

xtb

V roku 2000 získal Bungie pod svoju strechu hlavný rival spoločnosti Sony v oblasti herných konzol, Microsoft. Ten kúpil herné štúdio pre svoju vtedy pripravovanú konzolu Xbox, avšak v roku došlo k oddeleniu. Xbox Game Studios však odvtedy pokračuje vo výrobe nových hier Halo a spoločnosť vlastní duševné vlastníctvo tejto franšízy. Analytici v Cowen odhadujú, že Bungie generuje ročné príjmy z hier Destiny zhruba 100 miliónov dolárov.

Akcie Sony reagovali na správu rastom o +4,51 % na $111,66.

Horúci videoherný trh

Nedávna obchodná aktivita poskytuje veľkým výrobcom konzol ďalšie spôsoby, ako si navzájom konkurovať získavaním obsahu, ktorý by mohli ponúknuť výhradne svojim zákazníkom pri uvedení na trh, prostredníctvom predplatiteľských služieb alebo inými prostriedkami.

Ak by sa Microsoft rozhodol, že jeho herné štúdia budú vyvíjať hry výlučne pre jeho konzolu Xbox, znamenalo by to, že hry ako Call of Duty, Diablo, Starcraft, Overcraft, Hearthstone a mnohé ďalšie by už neboli dostupné pre hráčov vlastniacich Play Station. To by v konečnom dôsledku mohlo presvedčiť množstvo ľudí, aby si v budúcnosti pri výbere hernej konzoly zvolilo Xbox a nie Play Station.

Akvizíciu Sony tak možno brať aj ako defenzívny krok, aj keď zatiaľ nie je pravdepodobné, že by malo k takejto „vojne“ dôjsť. Šéf Xboxu, Phil Spencer ubezpečil spoločnosť Sony po oznámení plánovanej akvizície Activision Blizzard, že herné tituly budú naďalej dostupné aj na Play Station.

Hra Destiny od Bungie, zdroj obrázku: VentureBeat

Preto je pravdepodobnejšie, že prostredníctvom akvizícií plánujú SONY a Microsoft čoraz viac presadzovať svoje predplatné modely a to pridaním prvotriednych herných franšíz. Game Pass od Microsoftu má už v súčasnosti 25 miliónov predplatiteľov naprieč PC a hernými konzolami.

K situácií sa vyjadril aj analytik Jefferies, Andrew Uerkwitz: „Spoločnosti Sony a Microsoft sa zúčastnili niekoľkoročných pretekov v zbrojení o talenty a vývojárov. Tituly prvej strany neboli nikdy dôležitejšie, keďže sa nachádzajú v kritickom bode cyklu konzoly a na pokraji väčších predplatných služieb.“

Akcie Sony


Akcie Sony za posledných 12 mesiacov stúpli o +16,6 % a mierne zaostávajú za indexom S&P 500, ktorého cena vzrástla o +21,6 %. Aktuálne sa pritom obchodujú za 17,6 násobok zisku na akciu (P/E), 27,0 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 8,6 násobok (EV/EBITDA). Súčasný dividendový výnos je na úrovni 0,49 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno