Warner Bros. sprísňuje pravidlá po vzore Netflixu

Streamovacie platformy čelia v posledných rokoch výrazným zmenám. Po prudkom náraste záujmu počas pandémie sa dnes stretávajú s opatrnejšími spotrebiteľmi, rastúcim konkurenčným bojom a silným tlakom investorov na dosahovanie ziskov. Warner Bros. Discovery sa preto rozhodol pre dôležitý krok, obmedziť zdieľanie hesiel na svojej streamovacej službe Max, ktorá predtým niesla názov HBO Max.

Spoločnosť oznámila, že zavádza novú funkciu Extra Member Add-Ons, ktorá umožní predplatiteľom pridať osobu mimo svojej domácnosti za poplatok 7,99 USD mesačne. Tento krok pripravuje pôdu pre rozsiahlejší zásah proti neautorizovanému zdieľaniu účtov, ktorý sa má naplno rozbehnúť koncom tohto roka a pokračovať v roku 2025.

Cieľom týchto zmien je zvýšiť počet individuálnych predplatiteľov, a tým aj tržby z predplatného. Warner Bros. tak nasleduje stratégiu Netflixu, ktorý podobné opatrenia zaviedol pred dvoma rokmi. Napriek počiatočnej kritike si Netflix vďaka tomu výrazne polepšil. Narástol počet nových predplatiteľov aj celkové príjmy, čo sa odrazilo aj na rekordných hodnotách jeho akcií. Tie za posledné tri roky vzrástli o 440 %. O najnovších kvartálnych výsledkoch Neflixu sa dozviete v článku nižšie:

Investori na ohlásenie novinky zareagovali pozitívne. Akcie Warner Bros. Discovery (WBD) vzrástli o 5,9 % na 8,41 USD. Index S&P 500 si v rovnakom čase pripísal 2,4 %, čo potvrdzuje priaznivú náladu na trhu, podporenú aj zmenou rétoriky Donalda Trumpa voči clám. Pre investorov je to po dlhšej dobe dobrá správa, keďže akcie firmy od začiatku roku stratili pätinu hodnoty a od svojho maxima z roku 2022 sú dokonca nižšie o takmer 90 %.

Za kulisami transformácie: HBO Max a filmy

Aj keď Warner Bros. Discovery zápasí s poklesom tradičných televíznych príjmov, jeho streamovacie služby vykazujú rast. Koncom februára firma zaznamenala výrazný nárast počtu predplatiteľov, čo investori ocenili napriek tomu, že celkové tržby klesli a strata bola vyššia, než sa predpokladalo. Práve rast v oblasti streamingu a pozitívny výhľad do budúcnosti prispeli k ďalšiemu posilneniu akcií.

Zmeny však zasahujú hlbšie. Od začiatku roka 2024 spoločnosť prešla na novú organizačnú štruktúru. Firma sa teraz delí na dve hlavné divízie, globálne lineárne siete a streaming a štúdiá. Cieľom tejto reorganizácie je zjednodušiť riadenie a efektívnejšie sa sústrediť na rastúce segmenty trhu. Už samotné oznámenie tejto zmeny v decembri 2023 spôsobilo, že akcie WBD vzrástli o 15 %, čo predstavovalo najväčší jednodňový nárast za posledné dva roky.

Do pozornosti sa spoločnosť dostala aj vďaka úspechu na filmovom plátne. Hraný film A Minecraft Movie, inšpirovaný najpredávanejšou videohrou histórie, sa stal najúspešnejšou premiérou roka 2025. Počas prvého víkendu v USA a Kanade zarobil 157 miliónov USD, celosvetovo až 301 miliónov USD. Prekonal tým nielen Captain America: Brave New World od Disney, ale aj rekord The Super Mario Bros. Movie z roku 2023. Vďaka hviezdnemu obsadeniu vrátane Jasona Momou a Jacka Blacka sa stal aj najväčším IMAX hitom od premiéry filmu Deadpool & Wolverine.

Strata NBA, ale jasná stratégia

Nie všetky správy sú však pozitívne. Warner Bros. Discovery stratí od budúcej sezóny vysielacie práva na zápasy NBA na stanici TNT, kde sa basketbal vysielal takmer tri desaťročia. CEO David Zaslav však uviedol, že spoločnosť sa o nové športové práva uchádzať nebude, keďže ich rastúca cena je podľa neho neudržateľná.

Celý vývoj ukazuje, že Warner Bros. Discovery sa nachádza v období veľkej transformácie. Tradičné zdroje príjmov, ako je lineárna televízia a športové vysielanie, ustupujú do úzadia. Spoločnosť preto stavia na rast streamovacích služieb a úspechy v oblasti filmovej produkcie. Zásah proti zdieľaniu hesiel je jedným z krokov, ako zvýšiť výnosy a zlepšiť finančnú bilanciu, no zároveň testuje trpezlivosť a lojalitu predplatiteľov v čase, keď si mnohí viac strážia svoje výdavky.

Koncom minulého roka mediálna spoločnosť ohlásila jej prvý zisk za posledné dva roky. Tento nečakaný počin možno pripísať najmä úspechu streamovacej služby Max. V poslednom kvartáli si platformy Warner Bros. Discovery pripísali 6,4 milióna nových predplatiteľov, čím sa ich celkový počet vyšplhal takmer na 117 miliónov. Takáto veľká zákaznícka základňa môže byť pri prechode do ziskovosti kľúčová.

Warner Bros. Discovery tak čelí výzve, ktorá odhalí, či dokáže skombinovať obchodné ciele s očakávaniami moderného diváka. Úspech Netflixu naznačuje, že to možné je. No každá platforma má svoje špecifiká a Max bude musieť nájsť vlastný spôsob, ako zaujať a udržať si svojich divákov. Príkladom môžu byť seriály ako „House of the Dragon“ a „The Last of Us“ ktoré prilákali množstvo divákov. Najsvetlejším príkladom blízkej minulosti je aj snímka „The Penguin“, ktorá hneď pri svojej premiére dosiahla sledovanosť cez 10 miliónov divákov.

Akcie Warner Bros. Discovery


Akcie Warner Bros. Discovery za posledných 12 mesiacov klesli o -0,6 % a v súčasnosti sa obchodujú na cene 8,33 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za -64,1 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 7,7 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je na úrovni 20,6 miliardy USD.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.


ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokLuxus sa zmenil na luxusný problém, Gucci ťahá Kering ku dnu
Ďalší článokIBM je späť: AI ťahá tržby nahor, 109 rokov dividend, no nie všetko ide podľa plánu
Patrik, analytik a redaktor investičného portálu akcie.sk, prináša odborný pohľad na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho práca je zameraná na zvyšovanie investičnej gramotnosti na Slovensku prostredníctvom jasného a zrozumiteľného podania odborných finančných tém.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno