Pepsi predáva značku Tropicana firme PAI za 2,78 mld. eur

Pepsi predáva podiel vo svojej značke ovocných džúsov Tropicana, keďže tento segment je dlhšiu dobu pod predajným zlakom. Cieľom je zamerať sa na produkty s vyšším potenciálom rastu.

0
124

Predaj Tropicana

PepsiCo plánuje predať väčšinový podiel v značke populárnych ovocných džúsov Tropicana v USA súkromnej spoločnosti PAI Partners za 3,3 miliardy dolárov (2,78 miliardy eur). Nápojový gigant sa vzdá majoritného podielu v jednom z najhodnotnejších aktív, aké má v portfóliu s cieľom podporiť rast. Spoločnosť Pepsi si po ukončení transakcie nechá podiel vo výške 39% v novom spoločnom podniku a v rámci dohody, ktorá zahŕňa aj možnosť predaja určitých firiem v Európe, si tiež ponechá výhradné distribučné práva v USA na značky džúsov.

V posledných rokoch boli predaje džúsov a ovocných štiav pod tlakom, keďže spotrebitelia znižovali spotrebu cukru a volili zdravšie alternatívy alebo nápoje s nízkym obsahom cukru. Podľa Beverage Marketing spotreba ovocných štiav a ovocných nápojov klesla v roku 2020 o -19% na, z 12,9 miliardy na 10,6 miliardy litrov v roku 2011. V tom istom období predaj týchto produktov firmy PepsiCo klesol o -36% na 1,65 miliardy litrov.

Pepsi rovnako aj hlavní rivali vrátane podniku Coca-Cola už roky pracujú na presune predaja od sladených nápojov k nízkokalorickej ponuke.

xtb

Segment ovocných štiav v minulom roku vyprodukoval firme výnosy 3 miliardy dolárov a tvorili tak zhruba 4,3% z celkových výnosov, ktoré boli na úrovni 70,4 miliardy dolárov. Ziskové marže navyše nedosahovali také hodnoty ako si predstavovali akcionári a zaostávali za ostatnými oblasťami.

Pepsi
Portfólio značiek spoločnosti PepsiCo, zdroj obrázku: Themanufcaturer

Koncentrácia na rast

PepsiCo dnes generuje vyššie príjmy z predaja občerstvenia a potravín než z predaja nápojov, čo bol po dlhé roky hlavný zdroj výnosov podniku. Manažment sa aktuálne snaží zamerať na ďalšie rýchlo rastúce produkty. V minulom roku vedenie spoločnosti súhlasilo s kúpou Rockstar Energy Beverages za 3,85 miliardy dolárov, aby zvýšilo svoju prítomnosť v rýchlo rastúcej kategórii energetických nápojov.

Tropicana, ktorú Pepsi kúpila od firmy Seagram za 3,3 miliardy dolárov v roku 1998, zostáva najpredávanejšou značkou chladených pomarančových štiav v USA. Predstavuje 31% tržieb v maloobchode, za ňou nasleduje Simply Orange spoločnosti Coca-Cola, s podielom 24%, podľa Beverage Digest.

Akcie Pepsi


Akcie Pepsi sa aktuálne nachádzajú blízko svojej najvyššej úrovne v histórií, keď rast akcií podporili aj výborné štvrťročné výsledky podniku, ktoré s prehľadom prekonali očakávania Wall Street. V tomto roku však napriek tomu zaostávajú za indexom S&P 500, keď vzrástli o +5,41%, zatiaľ čo index o +17,76%.

Aktuálne sa akcie Pepsi obchodujú za 26,4 násobok ročného zisku na akciu (P/E) a 30,5 násobok ročného voľného cashflowu na akciu (P/FCF). Sentimet analytikov ohľadom podniku je momentálne priemerný, keď z 24 analytikov až 10 má určený rating HOLD a ich priemerný cenový cieľ je vo výške $167. Akcie Pepsi ponúkajú dividendový výnos vo výške 2,88%.

Pozri tiež:

Akcie Coca-Cola vs. Pepsi: Ktoré sú lepšie v roku 2021?
Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno