Bezplatná stratégia v Afrike
Netflix začal v rámci svojej stratégie získať nových predplatiteľov na dôležitom africkom trhu začiatkom týždňa ponúkať bezplatný mobilný program so zhruba štvrtinou televíznych relácií a filmov v Keni. Bezplatný plán je k dispozícii na mobilných telefónoch s Androidom a neobsahuje žiadne reklamy.
Americká spoločnosť sa môže v súčasnosti pochváliť tým, že má 209 miliónov platiacich zákazníkov z viac ako 190 krajín sveta, avšak v prvom polroku 2021 sa boom v podobe rýchleho nárastu používateľov spomalil. Aj preto vedenie firmy dúfa, že tento krok povedie k tomu, že sa používatelia postupom času stanú riadnymi platenými odberateľmi s väčším množstvom obsahu.
Keňa s 52,5 miliónmi obyvateľov predstavuje pre Netflix dostatočne veľký rastový potenciál, po ktorom sa obhliadal už dlhšie, keďže trhy Európy a USA sú najväčšou streamingovou službou už presýtené. V prípade úspechu, môže manažment tento plán opakovať aj v iných ľudnatých afrických štátoch.
V rámci svojej expanzie v Afrike, firma taktiež investuje do miestnych programov, z ktorých úspešnými sa stali napr. „Queen Sono“ a „Jiva!“. Netflix zároveň spolupracuje s produkčnými štúdiami v Nigérii na novom obsahu.
„Ak ste nikdy predtým nesledovali Netflix, a veľa ľudí v Keni to ešte neskúsilo, je to skvelý spôsob, ako zažiť naše služby,“ uviedla Cathy Conk, riaditeľka inovácie produktov v spoločnosti Netflix na firemnom blogu. „A ak sa vám páči to, čo vidíte, je ľahké upgradovať na jeden z našich platených programov, aby ste si celý náš obsah mohli vychutnať aj vo svojom televízore alebo prenosnom počítači.“
Netflix už v minulosti experimentoval s bezplatnými ponukami, keď v roku 2020 sprístupnil niekoľko epizód úspešného seriálu „Stranger Things“ alebo film „To All the Boys I Loved Before“ po celom svete prostredníctvom webových prehliadačov. Bezplatný plán v Keni je však širší. Relácie, ktoré nie sú súčasťou bezplatného plánu, budú označené ikonou zámku. Kliknutie na zamknutý film či seriál bude viesť k výzve používateľa, aby sa prihlásil k platenej možnosti.
Uprgrade od analytika
Rast ceny akcií Netflix včera taktiež podporila analytická správa organizácie Stifel, ktorá zvýšila svoj cenový cieľ pre streamingového giganta a zachovaní hodnotenia BUY. Maklérska spoločnosť zvýšila svoj cenový cieľ zo $650 na $680 na akciu, čo je o +14,5% viac ako je súčasná cena akcií.
Analytik Scott Devitt z firmy Stifel predpokladá, že celkový adresovateľný medzinárodný trh Netflixu, s výnimkou Číny, USA a Kanady, tvorí viac ako 544 miliónov domácností. Podľa Devitta by sa však tento počet mohol zvýšiť až na 640 miliónov do roku 2026. Jeho prognóza zároveň počíta s tým, že rast počtu predplatiteľov by mal opäť zrýchliť a to aj vďaka novému vysokokvalitnému obsahu a sezónne priaznivým štvrťrokom.
Optimizmus vyvolal aj jeho názor, že Netflix sa blíži k bodu, kedy dokáže okrem zisku generovať aj trvalé a stabilné peňažné toky (cashflow). To by malo viesť k dlhodobému financovaniu nového obsahu z vlastných zdrojov, zníženiu potreby externých zdrojov a v konečnom dôsledku tiež k tomu, aby podnik začal vracať hodnotu svojim akcionárom.
Akcie Netflix
Akcie Netflix v tomto roku s výkonom +9,49% zatiaľ zaostávajú za indexom S&P 500, ktorý stúpol o +17,79%. Dôvodom je najmä spomínané spomalenie rastu predplatiteľov aj nevýrazný posledný kvartál, ale v posledných týždňoch sa zdá, že akcie získavajú opäť rastovú trajektóriu. Prispeli k tomu viaceré pozitívne správy, pričom najväčšou novinkou bolo pravdepodobne oznámenie manažmentu, že Netflix expanduje do videoherného priemyslu.
V súčasnosti sa Netflix obchoduje za 61,2 násobok ročného zisku na akciu (P/E) a 193,4 násobok ročného voľného cashflowu na akciu (P/FCF). Analytici sú ohľadom akcií Netflix optimistickí, keď k dnešnému dňu z 44 analytikov až 12 má určený rating BUY a 20 rating OUTPERFORM. Ich priemerný cenový cieľ je na úrovni $622,5.