Ronaldov incident s Coca-Colou

Veľké športové udalosti sú vynikajúcim priestorom pre spoločnosti zviditeľniť svoje produkty a služby, pričom tieto možnosti vo veľkej miere aj vyžívajú. Jednou z takýchto udalostí sú nepochybne i Majstrovstvá Európy vo futbale, ktoré sledujú stovky miliónov divákov. Na reklamných baneroch si môžete všimnúť propagáciu viacerých známych produktov a firiem ako Volkswagen, Booking, Fedex, Heineken, Just Eat Takeaway, Qatar Airways, TikTok, Alipay, Vivo či Coca-Cola.

Práve posledná spoločnosť získala v utorok negatívnu reklamu, keďže C. Ronaldo pri pozápasovom rozhovore odstránil zo stola fľašku obľúbeného sladeného nápoja a vymenil ho za čistú vodu so slovami nech ľudia pijú vodu a nie sladené nápoje. Na konci tlačovej konferencie akcie Coca-Coly poklesli o -1,6% a média sa následne ihneď chytili informácie, že toto vyhlásenie priam sfúklo 4 miliardy z trhovej hodnoty firmy.

Ublížil Ronaldo Coca-Cole alebo jej pomohol?

To je však hlúposť, pričom pri pohľade na celkovú valuáciu podniku to neznie tak dramaticky, keďže jeho trhová hodnota je na úrovni 237 miliárd dolárov. Navyše na jednej strane sú takéto výkyvy na burze úplne bežné a na druhej strane mohlo toto vyhlásenie spoločnosti v podstate pomôcť vďaka zvýšenej pozornosti.

Od výroku Ronalda sa Coca-Cola stala stredobodom pozornosti medzi investormi, keď jej akcie boli v predošlom dni najvyhľadávanejšou firmou na Finance Yahoo. Ešte v ten akcie Coca-Coly sa z pokleslu zotavili a obchodovanie ukončili o -0,3% nižšie ako na začiatku dňa.

Zvýšený záujem investorov by mohol taktiež presvedčiť viacero z nich o ich kúpe, keď sa dozvedia o širokom portfóliu ich produktov, medzi ktorými nechýbajú ani minerálne vody a rôzne nutričné nápoje. Na zdravšie alternatívy nápojov sa spoločnosť zameriava už niekoľko rokov, keďže ju k tomu tlačí dopyt zákazníkov rovnako ako jej hlavného konkurenta Pepsi.

Ronaldo je známy svojim oddaným prístupom k zdraviu a kondícii. Je o ňom známe, že je šesť jedál denne a až päťkrát do dňa si zdriemne. Ronaldom sa pravdepodobne inšpirovala aj hviezda Manchesteru United, Paul Pogba, ktorý o deň neskôr počas tlačovej konferencie ako oddaný moslim presunul zo svojho stola fľašu Heinekenu.

Akcie Coca-Cola


To, že v celkovom meradle nemal Ronaldov výrok zásadný vplyv na akcie Coca-coly potvrdzuje fakt, že za posledné 3 mesiace získali takmer +9% čím prekonali akciový index S&P 500, ktorý stúpol o +4%. Aktuálne sú teda len $2 doláre od svojej najvyššej hodnoty v histórií.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Ďalšie zaujímavosti zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokAkciové trhy sú v mínuse po rozhodnutí FEDu sprísniť monetárne pravidlá
Ďalší článokEurópsky fintech startup Wise vstúpi na burzu v Londýne
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno