Vysoký dopyt

Každý december sa na južnú Floridu hrnú vychýrení znalci umeleckého sveta na tohtotýždňové Art Basel Miami. Vystavené sú aj špičkové automobilky vrátane Rolls-Royce, Porsche a Lamborghini. Pre Lamborghini to bola šanca predviesť svoj najnovší výtvor, absolútne divoký Huracán Sterrato, terénnu verziu svojho dvojdverového superšportu. Napriek obavám z makroekonomického prostredia, ultrabohatí ľudia vôbec neznižujú svoje výdavky a Lamborghini sa to odráža formou objednávok.

„Stále sme na tom dobre, každý mesiac predávame viac áut, ako sme schopní vyrobiť, a to aj napriek tomu, že tento rok sme už dvakrát zvýšili výrobu,“ povedal pre Yahoo Finance z Miami generálny riaditeľ Lamborghini Stephan Winkelmann. „Máme dosť objednávok, ktoré sú už dlhšie ako 18 mesiacov a všetky veci, ktoré ste spomínali, ako stúpanie úrokových sadzieb, inflácia, náklady na energiu, nás zatiaľ neovplyvňuje.“

Množstvo objednávok sa zrejme prejaví ako ďalší rekordný rok pre Lamborghini a to aj napriek pretrvávajúcim obavám z nedostatku dielov a prerušení dodávateľského reťazca súvisiaceho s COVID. Klienti chcú viac luxusných športových áut, vrátane tých, ktoré idú do terénu. O Sterrato sa hovorilo, že je to Winkelmannov projekt vášne a on je z neho rozhodne nadšený. A bude posledným svojho druhu v Lamborghini – automobil s čisto plynovým motorom.

Lamborghini predá viac aút ako môže vyrobiť
Zdroj: Pexels

Lamborghini Sterrato

„Vždy robíme neočakávané veci, takže Huracán Sterrato je jednou z tých vecí,“ hovorí. „Lamborghini je veľké v autách s pohonom všetkých štyroch kolies a toto je zároveň posledné auto len so spaľovacím motorom, ktoré sa chystáme uviesť na trh. Od budúceho roka budú všetky autá už hybridné, takže aj toto je pre nás veľká vec.“

Hnacie ústrojenstvo Sterrata pozostáva zo sladko znejúceho 5,2-litrového motora V10 od Lamborghini s mierne vyladeným výkonom 610 koní a 413 lb-ft. krútiaceho momentu, spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a elektronicky riadeným systémom pohonu všetkých kolies s mechanickou uzávierkou zadného diferenciálu, pre zvýšenú trakciu na piesočnatých a prašných cestách. Napriek zvýšenej svetlej výške a vylepšenej mechanike v teréne, Lamborghni hovorí, že Sterrato dokáže dosiahnuť rýchlosť 0-60 mph za 3,4 sekundy, na ceste k maximálnej rýchlosti 160 mph, čo je obmedzené vzhľadom na pneumatiky a nastavenie auta. Sterrato môže byť labuťou piesňou Lamborghini v prirodzenej ére ICE, pretože spoločnosť napreduje so svojím plánom elektrifikácie.

„Budeme hybridizovať celú našu zostavu,“ povedal Winkelmann o vízii spoločnosti na ďalšie dva roky. „Prvý hybrid bude založený na našom novom 12-valcovom aute s plug-in hybridným systémom a potom, v roku 24, budeme mať nový plug-in Urus a potom úplne nový Huracán do konca roku 2024. A na konci tohto desaťročia budeme mať nový model, model číslo štyri, ktorý bude potom prvým plne elektrickým automobilom.“

Lamborghini sa zameriava na rok 2028 na odhalenie tohto čistého elektromobilu. Aj keď sa to môže zdať ako večnosť v automobilovom svete, Lamborghini ide tam, kde chcú byť jeho klienti. Čo sa týka toho, čo bude ďalej pre samotnú spoločnosť, hovorilo sa, že Lamborghini bude ďalšou portfóliovou spoločnosťou Volkswagen Group, ktorá vstúpi na burzu. Winkelmann v minulosti dokonca diskutoval o prípravách na IPO. Ale pre dnešok sa nič také nechystá dodal generálny riaditeľ spoločnosti. Winkelmann tak naznačil, že spoločnosť by sa mohla inšpirovať krokmi Ferrari a Porsche.


Lamborghini, ktoré patrí pod Volkswagen Group, v tomto roku klesli o -31,6 % a momentálne sa jedna akcia obchoduje za 19,4 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 5,2 násobok ročného zisku na akciu (P/E); 5,9 násobok ročného voľného cash flowu na akciu (P/FCF) a 4,1 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

Upozorňujeme:

– Článok nie je investičným odporúčaním
– Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
– Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové

xtb
ZDROJFinanceYahoo, FocusGuru
Predchádzajúci článokSalesforce sa opäť prepadáva, výhľad manažmentu naznačuje spomaľovanie
Ďalší článokStarí priatelia Európa a USA našli v kríze opäť k sebe cestu
Patrik pracuje ako vedúci projektu akcie.sk a tiež redaktor tohto investičného portálu. Špecializuje sa najmä na oblasť komodít a makroekonómiu, čiastočne akciového trhu. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno