Yum Brands
Spoločnosť Yum Brands zverejnila štvrťročné výsledky, ktoré nesplnili očakávania Wall Street, keďže predaje v rovnakých prevádzkach reťazcov KFC a Pizza Hut klesli o 4 %. CEO David Gibbs uviedol, že na výsledky mali vplyv oslabená spotrebiteľská nálada a geopolitické konflikty.
Yum Brands oznámil upravený zisk na akciu vo výške 1,37 USD, pričom analytici očakávali 1,41 USD. Tržby dosiahli 1,83 miliardy USD, čo bolo menej než predpokladaných 1,90 miliardy USD. Čistý zisk klesol na 382 miliónov USD (1,35 USD na akciu) zo 416 miliónov USD (1,46 USD na akciu) pred rokom. Celosvetové predaje v rovnakých prevádzkach klesli o 2 %, ťahané najmä slabšími výsledkami KFC a Pizza Hut.
Geopolitické konflikty a oslabená spotrebiteľská dôvera sa podpísali najmä na výsledkoch v Blízkovýchodnom regióne, kde predaje KFC v rovnakých prevádzkach klesli až o 45 %. V USA klesli predaje KFC o 5 %, pričom tento trh zaznamenal odliv zákazníkov v prospech konkurenta Popeyes, ktorý v krajine prebral pozíciu dvojky na trhu. Pizza Hut zažila väčší pokles na medzinárodných trhoch, kde jej predaje v rovnakých prevádzkach klesli o 6 %, zatiaľ čo v USA poklesli o 1 %. Reťazec začal v Číne, Indii a na Blízkom východe ponúkať viac zliav, aby prilákal zákazníkov.
Naopak, Taco Bell, najsilnejšia značka Yum Brands, vykázala rast predajov o 4 %, podporený úspechom noviniek ako Cheesy Street Chalupas a hodnotového menu za 7 USD. Gibbs poznamenal, že Taco Bell dosiahlo v treťom štvrťroku vedúcu pozíciu v rámci rýchleho občerstvenia z hľadiska vnímania hodnoty medzi zákazníkmi.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.