Zalando
Nemecký módny e-shop Zalando v treťom štvrťroku zvýšil svoju ziskovú maržu na 3,9 % z minuloročných 1 %, čo bolo podporené vyšším spotrebiteľským dopytom a chladnejším počasím v septembri. Spoločnosť sa sústredila na prémiovejšie značky, aby sa lepšie vysporiadala s konkurenciou v masovom segmente. Tržby z jej módnej platformy vzrástli o 4,3 % na 2,2 miliardy EUR, zatiaľ čo logistické služby pre partnerov, ako je ASOS, medziročne posilnili o 11 % na 239,7 milióna EUR.
CFO Sandra Dembeck uviedla, že odvetvie zaznamenalo vďaka chladnejšiemu počasiu a nižšej inflácii silný začiatok sezóny, pričom vyšší dopyt sa preniesol aj do štvrtého štvrťroka, hoci v miernejšom tempe. Priemerná hodnota objednávky sa v treťom kvartáli zvýšila na 61,1 EUR z minuloročných 58,8 EUR.
Analytik Clement Genelot z Bryan Garnier upozornil, že Zalando bude musieť v nasledujúcich kvartáloch preukázať schopnosť udržať rast aj bez podpory počasia, aby uspokojilo investorov. Spoločnosť potvrdila svoj výhľad pre rast na celý rok, pričom očakáva nárast hodnoty predaného tovaru o 3 až 5 % a tržieb o 2 až 4 %. Analytici Deutsche Bank dodali, že Zalando dokazuje, že môže zvýšiť nielen predaj, ale aj ziskovosť.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.