More

    Čínsky výrobca elektroniky Xiaomi rastie, nárast tržieb o 30,5 % podporil úspech elektromobilu SU7.

    Čínsky výrobca elektroniky Xiaomi rastie, nárast tržieb o 30,5 % podporil úspech elektromobilu SU7.

    Xiaomi

    Čínsky výrobca elektroniky Xiaomi v treťom štvrťroku zaznamenal medziročný nárast tržieb o 30,5 % na 92,5 miliardy jüanov (12,09 miliardy EUR). K tomuto výraznému rastu prispeli najmä dodávky jeho prvého elektromobilu, sedanu SU7, ktoré od apríla presiahli 100 000 kusov.

    Upravený čistý zisk Xiaomi stúpol o 4,4 % na 6,25 miliardy jüanov (845 miliónov EUR), čo prekonalo očakávania analytikov, ktorí predpovedali 5,92 miliardy jüanov (769,6 milióna EUR). Automobilová divízia Xiaomi však stále vykazuje straty, za 3. štvrťrok ich upravená hodnota dosiahla 1,5 miliardy jüanov, pri hrubej ziskovej marži 17,1 %.

    Sedan SU7 sa cenovo snaží konkurovať prémiovým modelom, ako je Tesla Model 3, pričom jeho základná cena je pod 30 000 USD (28 347 EUR). Xiaomi navyše zvýšila cieľ predaja na rok 2024 z pôvodných 76 000 na 130 000 kusov, a aby udržala krok s dopytom, zdvojnásobila výrobné kapacity.

    Spoločnosť si v treťom kvartáli udržala tretie miesto medzi najväčšími svetovými výrobcami smartfónov, s dodávkami 42,8 milióna zariadení a 14 % podielom na trhu, uvádza Canalys. Očakáva sa, že do roku 2025 by predaj elektromobilov mohol tvoriť až 20 % z celkových tržieb Xiaomi, v porovnaní s 8 % v tomto roku. Elektronický gigant naďalej upevňuje svoju pozíciu na trhu, či už v oblasti smartfónov, alebo elektromobilov, čím úspešne diverzifikuje svoj biznis.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.