Unilever – silné výsledky a úspešné cenové stratégie
Britsko-holandský výrobca spotrebného tovaru Unilever zaznamenal za 1. polrok 2024 lepšie ako očakávané výsledky. K tomuto úspechu prispel nárast objemu predaja aj cenové stratégie. Základný prevádzkový zisk koncernu vzrástol za šesť mesiacov do konca júna 2024 o 17 % na 6,1 miliardy EUR, čím prekonal odhady trhu vo výške 5,44 miliardy EUR. Základná prevádzková marža koncernu stúpla o 250 bázických bodov na 19,6 %.
Čistý zisk sa zvýšil o 3,5 % na 4 miliardy EUR, zatiaľ čo tržby v sledovanom období stúpli o 2,3 % na 31,1 miliardy EUR. Unilever potvrdil prognózu rastu tržieb za celý rok v pásme 3 % až 5 %, väčšinou poháňanú objemom, pričom základnú prevádzkovú maržu očakáva vo výške aspoň 18 %.
Niektorí výrobcovia spotrebného tovaru po dlhotrvajúcej globálnej kríze životných nákladov zmiernili zvyšovanie cien v nádeji, že prilákajú späť kupujúcich, ktorí prešli na lacnejšie, často súkromné značky. Základný rast cien spoločnosti Unilever v 2. štvrťroku bol nižší, ako sa očakávalo, na úrovni 1 %, ale rast objemu predaja prekonal odhady a dosiahol 2,9 %.
Toto odvetvie už niekoľko rokov zápasí s prudko rastúcimi nákladmi, pričom všetko od slnečnicového oleja cez prepravu a balenie až po energie počas pandémie aj po nej v dôsledku ruskej invázie na Ukrajinu zdraželo. Napriek týmto výzvam Unilever dokázal zvýšiť svoj základný prevádzkový zisk a čistý zisk, čo je dôkazom jeho silných cenových stratégií a efektívneho riadenia nákladov.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti si môžete kúpiť TU.