Inditex – Rýchly nárast jesenných tržieb
Inditex, materská spoločnosť módneho giganta Zara, zaznamenala výrazný rast predaja jesennej a zimnej kolekcie po pomalšom lete, ktoré bolo ovplyvnené nepriaznivým počasím. Akcie spoločnosti po týchto správach vzrástli o 4,6 %, čím prekonali výkon španielskeho indexu IBEX35.
Manažment firmy uviedol, že od 1. augusta do 8. septembra zaznamenali tržby nárast o 11 % pri konštantných výmenných kurzoch, čo je výrazné zlepšenie oproti prvému polroku, keď tržby vzrástli len o 7,2 %. Prvý polrok bol ovplyvnený daždivým a chladným počasím v júni, ktoré znížilo predaj letných kolekcií v kľúčových trhoch, najmä v Španielsku.
Podnik dosiahol v prvom polroku čistý zisk 2,8 miliardy EUR, čo predstavuje nárast o 10 %. Tržby dosiahli 18,1 miliardy EUR, čo bolo v súlade s očakávaniami analytikov, ktorí predpovedali zisk 2,77 miliardy EUR a tržby 18 miliárd EUR. Tento výkon prišiel po tom, čo konkurenti, ako H&M a Primark, zaznamenali poklesy predaja kvôli nepriaznivému počasiu počas leta.
Investície do technológií a expanzie
CEO Inditexu Oscar Garcia Maceiras uviedol, že spoločnosť si udržiava náskok pred konkurenciou vďaka svojmu jedinečnému modelu a investíciám do logistiky a technológií, ktoré jej umožňujú rýchlejšie dodávať módne trendy zákazníkom. Spoločnosť sa tiež snaží znížiť ceny každodenných produktov, čím si udržiava konkurencieschopnosť oproti hráčom ako H&M a čínsky módny gigant Shein.
Inditex plánuje otvoriť nový logistický centrálny sklad v Zaragoze v Španielsku do polovice roka 2025 a zároveň plánuje renovovať svoje vlajkové obchody v Číne a Španielsku. Zara tiež plánuje rozšíriť svoju službu na predaj a opravu použitých odevov do Spojených štátov už v októbri tohto roka. Táto aplikácia, ktorá umožňuje zákazníkom predávať, darovať alebo opravovať svoje oblečenie, by mala byť dostupná vo všetkých hlavných trhoch do roku 2025.
Zara pokračuje v expanzii na americkom trhu, ktorý je pre ňu druhým najväčším po Španielsku. Ceny v USA stúpajú pomalšie ako u konkurencie, pričom ceny džínsov v Zare vzrástli o 2 % oproti 8 % u H&M. Podľa analytikov to Inditexu pomáha udržať si dlhodobú konkurencieschopnosť.
Spoločnosť hlásila hrubú maržu 58,3 %, čo je o 19 percentuálnych bodov vyššie ako v rovnakom období minulého roka. Richard Chamberlain, analytik z RBC, v správe uviedol, že tento výsledok naznačuje nižší ako očakávaný rast nákladov, čo ďalej posilňuje výkonnosť spoločnosti.
Podľa analytikov je Inditex v lepšej pozícii ako jeho konkurenti v dôsledku flexibilného dodávateľského reťazca, keďže polovica jeho produktov pochádza z krajín blízko Španielska, čo ho chráni pred problémami v Ázii. Xavier Brun, portfóliový manažér z Trea Asset Management, ktorý vlastní akcie Inditexu, dodáva: „Sezónne výkyvy počasia nemajú dlhodobý vplyv na obchodný model Inditexu.“ Podľa analytikov spoločnosť môže výrazne rásť na americkom trhu, kde plánuje rozšírenie svojich značiek Massimo Dutti a Bershka.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.