Tesla
Americký výrobca elektromobilov Tesla zaznamenal v apríli výrazný pokles predaja na dvoch kľúčových trhoch, v Španielsku a v Číne. V Španielsku sa predalo len 571 nových vozidiel značky Tesla, čo predstavuje medziročný pokles o 36 %, a to napriek celkovému rastu predaja elektromobilov od iných značiek. Za prvé štyri mesiace roka sa predaj Tesiel v krajine znížil o 17 %, zatiaľ čo celkové predaje elektrifikovaných áut, vrátane hybridov, vzrástli o 54 %.
Naopak, čínske automobilky ako BYD, MG a Omoda zaznamenali prudký rast predaja. BYD si polepšil o 644 %, MG o 80 % a Omoda o 346 %. Podľa analytikov Tesla čelí čoraz tvrdšej konkurencii európskych a najmä čínskych značiek, čo sa prejavuje na jej klesajúcom podiele na trhu.
K poklesu záujmu o Teslu mohla prispieť aj negatívna mediálna pozornosť okolo CEO Elona Muska, ktorého politické názory a verejná podpora krajne pravicových kruhov v Európe vyvolali protesty a útoky na prevádzky a nabíjacie stanice značky. V Číne Tesla v apríli predala 58 459 elektromobilov vyrobených v Šanghaji, čo je medziročný pokles o 6 %. V porovnaní s marcom ide dokonca o prepad o takmer 26 %. Naopak, konkurenčný BYD predal v rovnakom období vyše 372 000 osobných vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 20 %.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.