Sony
Japonská spoločnosť Sony upravila svoj odhad tržieb pre fiškálny rok, ktorý sa končí v marci 2024, na 12,71 bilióna JPY (83,2 miliardy USD), čo je mierne zvýšenie oproti predchádzajúcej predikcii. Tento krok je výsledkom silného rastu predaja v hudobnom segmente a nečakaného úspechu čínskej videohry Black Myth: Wukong, ktorá podporila predaje na platforme PlayStation. Spoločnosť však nezmenila odhad prevádzkového zisku vzhľadom na oslabenie dopytu po obrazových senzoroch v Severnej Amerike.
V kvartáli, ktorý sa skončil v septembri, zaznamenala Sony nárast prevádzkového zisku o 73 %, čo prekonalo očakávania. Tento nárast podporili predaje PlayStation hier od externých aj interných štúdií, ako aj vyššia marža pri predaji hardvéru, napriek neúspechu veľkých projektov, ako bola hra Concord. Spoločnosť v kvartáli predala 3,8 milióna konzol PlayStation 5, čo viedlo k zvýšeniu prognózy ziskov pre divíziu hier a sieťových služieb o 11 %.
Podľa analytika Masahira Wakasugiho zo spoločnosti Bloomberg Intelligence herná divízia vyrovnáva pokles v oblasti obrazových senzorov, zatiaľ čo hudobný segment ponúka ďalší priestor pre rast. Tento týždeň Sony uviedla na trh PlayStation 5 Pro, výkonnú verziu hernej konzoly, ktorou chce osloviť hráčov pred koncom roka a konkurovať ostatným platformám. V roku 2024 očakáva ďalšie hity ako Monster Hunter Wilds a Grand Theft Auto VI.
Ako jedna z najväčších hudobných spoločností na svete ťaží Sony aj z popularity streamovacích služieb, akou je Spotify, ktorého akcie tento rok výrazne vzrástli. Hudobná divízia spoločnosti Sony zahŕňa aj mobilné hry a anime publikácie, ktorých popularita rastie aj mimo Japonska. Na druhej strane, filmová divízia Sony sa stále zotavuje z minuloročných štrajkov v Hollywoode a jej rast ovplyvňuje aj pokles príjmov z reklamy v Indii.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.