
BMW
Nemecká automobilka BMW zaznamenala v 1. štvrťroku 2025 pokles celosvetového predaja o 1,4 %, keď zákazníkom odovzdala 586 149 vozidiel. Hlavným dôvodom bol výrazný prepad na čínskom trhu, kde sa predaj znížil o 17,2 % na 155 195 áut. Tento pokles odzrkadľuje zhoršujúcu sa situáciu na čoraz konkurenčnejšom čínskom trhu, ktorá dolieha aj na ďalšie zahraničné automobilky.
Naopak, v Európe a Amerike sa spoločnosti darilo lepšie. V Európe predala 241 867 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 6,2 %, a v Amerike vzrástol odbyt o 5,4 % na 114 313 áut. Len v Spojených štátoch sa predalo 94 591 kusov. Na domácom nemeckom trhu však BMW zaznamenala mierny pokles o 1,3 % na 61 264 áut. Silný impulz zaznamenala značka v oblasti elektromobility.
Predaj čisto elektrických vozidiel stúpol o 32,4 % na 109 516 kusov, pričom kľúčovým trhom bola Európa. Dcérska značka Mini, ktorá v predchádzajúcom roku predstavila obnovu svojho modelového portfólia, zaznamenala nárast o 4,1 % na 64 626 predaných áut. Samotná značka BMW však predala o 2 % menej vozidiel, spolu 520 142 kusov. Najväčší pokles utrpela luxusná značka Rolls-Royce, ktorej predaj sa znížil o 9,4 % na 1 381 áut.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.