More

    Americký gigant PepsiCo prekonal odhady zisku, no rast tržieb spomalil.

    Americký gigant PepsiCo prekonal odhady zisku, no rast tržieb spomalil.

    PepsiCo

    Americká potravinárska a nápojová spoločnosť PepsiCo, ktorá stojí za značkami ako Frito-Lay a Mountain Dew, oznámila lepší než očakávaný zisk na akciu za štvrtý kvartál. Napriek tomu organický rast tržieb bol slabší, keďže zvýšené ceny odradili amerických spotrebiteľov od nákupov.

    Za kvartál končiaci 28. decembra vzrástli organické tržby o 2,1 %, čo bolo menej než odhady analytikov Bloomberg, ktorí očakávali rast 2,27 %. CEO Ramon Laguarta však zdôraznil, že napriek tlmenému výkonu v Severnej Amerike spoločnosť zostala v roku 2024 „odolná“. Prudké zdraženie potravín a ďalších produktov spôsobilo, že mnohí zákazníci siahali po lacnejších alternatívach a menej nakupovali v obchodoch, čo sa negatívne prejavilo na predaji nápojov PepsiCo.

    Ďalším faktorom, ktorý ovplyvnil výsledky, bol minuloročný stiahnutie produktov značky Quaker Foods North America. Tento segment zaznamenal pokles organických tržieb o 2 % v štvrtom kvartáli a o 14 % za celý rok 2024. Okrem toho sa na výkone podpísali aj geopolitické konflikty v niektorých medzinárodných regiónoch.

    Napriek spomaleniu rastu tržieb sa PepsiCo podarilo udržať ziskovosť vďaka zvyšovaniu cien a efektívnej kontrole nákladov. Upravený zisk na akciu dosiahol 1,96 USD, čím prekonal očakávania Wall Street vo výške 1,94 USD. Pre rok 2025 spoločnosť očakáva „nízky jednociferný“ rast organických tržieb a „stredný jednociferný“ rast upraveného zisku na akciu pri konštantných menových kurzoch. Napriek týmto prognózam akcie PepsiCo v utorok pred otvorením trhu klesli o viac ako 1 %.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.