
PayPal
Americká fintech spoločnosť PayPal v štvrtom kvartáli dosiahla lepšie výsledky, než očakávala Wall Street, no napriek tomu jej akcie klesli. Upravený zisk na akciu dosiahol 1,19 USD, čím prekonal očakávania analytikov vo výške 1,12 USD. Tržby vzrástli na 8,37 miliardy USD, čo bolo nad konsenzuálnym odhadom 8,26 miliardy USD. Celkový objem platieb sa zvýšil o 7 % na 437,8 miliardy USD a hrubá transakčná marža vzrástla o 7 % na 3,9 miliardy USD.
CEO Alex Chriss uviedol, že spoločnosť sa v roku 2024 zamerala na zúženie svojho zamerania, zlepšenie exekúcie a celkové prebudovanie biznisu. „Vylepšenia, ktoré sme uskutočnili v oblasti značkových platieb, peer-to-peer transakcií a Venmo, začínajú prinášať výsledky,“ dodal Chriss. Spoločnosť sa v roku 2025 plánuje sústrediť na rozšírenie adopcie svojich služieb.
Na prvý kvartál PayPal očakáva upravený zisk na akciu v rozmedzí 1,15 až 1,17 USD, pričom analytici počítali s 1,13 USD. Rast transakčnej marže sa očakáva medzi 4 % a 5 %. Celoročne PayPal predpokladá zisk na akciu v rozmedzí 4,95 až 5,10 USD, mierne nad očakávaniami trhu (4,90 USD). Spoločnosť taktiež oznámila nový program spätného odkupu akcií v hodnote 15 miliárd USD.
Napriek solídnym výsledkom akcie PayPalu v utorok pred otvorením trhu oslabili o 5,8 % na 84,30 USD. Naopak, viacerí konkurenti ako SoFi Technologies a Affirm mierne rástli. Podľa analytika Mizuho Dana Doleva mohlo byť dôvodom sklamanie z rastu objemu značkových platieb (Branded Total Payment Volume), ktorý dosiahol iba 6 % a nenaplnil očakávania. „Zdravie tlačidla Branded Checkout je kľúčovým faktorom diskusie o budúcnosti PayPalu,“ uviedol Dolev.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.