More

    Meta plánuje rozšíriť využitie AI chatbotov na WhatsAppe: Cieľom je zvýšiť príjmy zo svojich chatovacích aplikácií a upevniť pozíciu na trhu.

    Meta plánuje rozšíriť využitie AI chatbotov na WhatsAppe: Cieľom je zvýšiť príjmy zo svojich chatovacích aplikácií a upevniť pozíciu na trhu.

    Meta rozširuje využitie AI chatbotov na WhatsApp

    Spoločnosť Meta, materská spoločnosť Facebooku, plánuje umožniť firmám využívať bezplatné AI chatboty na WhatsAppe, čím chce zvýšiť svoje úsilie premeniť messagingové aplikácie na ziskové obchodné jednotky. Tieto zákaznícke chaty predstavujú skorý test pokusov generálneho riaditeľa Marka Zuckerberga integrovať AI do aplikácií spoločnosti tak, aby generovali príjmy.

    Firma prijala úplne odlišný prístup k technológii v porovnaní s konkurenciou tým, že ponúka svoj model aj chatbot zadarmo. Spoločnosť už niekoľko rokov účtuje zákazníkom za WhatsApp Business Platform, ktorá umožňuje firmám komunikovať so svojimi zákazníkmi v aplikácii. Takisto rastú aj jej reklamy typu click-to-message, ktoré spájajú užívateľov a firmy cez WhatsApp a Messenger. V roku 2023 tieto reklamy dosiahli ročný predaj 10 miliárd USD, pričom len za prvý štvrťrok 2023 dosiahli tržby 380 miliónov USD.

    Plány na rozšírenie a budúcnosť AI chatbotov

    Meta predstavila viac zo svojej stratégie na svojej akcii Conversations v São Paule, kde oznámila kľúčové nové funkcie poháňané AI. Spoločnosť plánuje rozšíriť počet firiem, ktoré môžu využívať AI na komunikáciu so zákazníkmi cez WhatsApp. Chatboty pomôžu firmám zvládnuť príval odpovedí od zákazníkov. Firma spustí svoj AI chatbot v portugalčine, čo je prvý jazyk mimo angličtiny, pričom Brazília je jedným z najväčších trhov WhatsApp spolu s Indiou.

    Taktiež umožní používateľom svojej aplikácie WhatsApp Business využívať AI na tvorbu reklám. Spoločnosť dúfa, že tým, že ponúkne nástroje na tvorbu reklám zadarmo, priláka viac firiem, ktoré by inak neboli schopné vytvárať vlastné reklamy, a zaplatia za propagáciu svojho podnikania. Mark Zuckerberg požiadal akcionárov o trpezlivosť, poukazujúc na úspechy spoločnosti v mobilnej reklame, replikáciu funkcie stories zo Snapchatu a nasadenie Reels na konkurovanie TikToku.

    V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 1,2 bilióna USD a jej akcie v tomto roku vzrástli o +42,3 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +81,9 %. V súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 492,9 USD.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    – Článok nie je investičným odporúčaním
    – Historická výnosnosť nie je nikdy zárukou budúcich výnosov
    – Investície na kapitálových trhoch sú vždy rizikové