JD.com
Čínska e-commerce spoločnosť JD.com oznámila za tretí kvartál 2024 medziročný nárast tržieb o 5,1 % na 260,4 miliardy CNY (36 miliárd USD), čo je mierny rast, ktorý naznačuje len opatrný návrat čínskych spotrebiteľov k výdavkom. Čistý zisk spoločnosti vyskočil o 48 % na 11,7 miliardy CNY, a akcie firmy v predobchodnej fáze v New Yorku vzrástli o približne 2 %.
Napriek rastu tržieb, analytici poukazujú na pomalé zotavovanie čínskej spotreby, ktorú brzdí neistota po trojročných Covid obmedzeniach. JD.com spolu s Alibabou sú ukazovateľmi čínskeho spotrebiteľského dopytu, ktorý sa po rozsiahlom stimulačnom balíčku snaží oživiť aj vláda. Spoločnosť Tencent Holdings tento týždeň uviedla, že zotavovanie spotrebiteľov ešte stále vyžaduje čas, no nové opatrenia dávajú optimistickú perspektívu. CEO JD.com Sandy Xu tiež pripustila, že úplný prenos benefitov stimulu do ekonomiky bude postupný.
Silný predaj domácich spotrebičov a zvýšený počet nákupov počas Single’s Day, ktorý bol najdlhší v histórii, posilnili JD.com. Nárast počtu zákazníkov o viac ako 20 % a zvýšenie objednávok cez live-streaming o 3,8-násobok oproti minulému roku naznačujú zlepšenie, aj keď analytici varujú, že na úplné zotavenie je príliš skoro. Spoločnosť sa pred koncom roka zameria na zrýchlený rast, hoci agresívna predvianočná akcia Double 11 môže čiastočne obmedziť jej ziskovosť v poslednom štvrťroku. Dlhodobo sa JD.com musí vyrovnať so silnou konkurenciou od Alibaby, ako aj nových hráčov ako PDD Holdings a ByteDance. Alibaba počas tohtoročnej nákupnej sezóny pravdepodobne získala na úkor JD.com väčší podiel na trhu, čo ešte viac vyostruje konkurenčný boj.
Spoločnosť dosiahla vysokú maloobchodnú maržu už piaty štvrťrok za sebou, čo signalizuje, že JD.com uprednostní dlhodobú ziskovosť pred rýchlym rastom objemu predaja. Tento prístup by mohol zmierniť obavy investorov z nižšieho rastu marží v budúcom roku, najmä po sviatočných nákupoch v období Singles’ Day.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Bitcoinové ETF si môžete kúpiť TU.