Hermès výsledky
Francúzsky výrobca luxusného tovaru Hermès oznámil za tretí kvartál výrazný nárast tržieb, čím prekonal svojich konkurentov, ktorí zápasili s poklesom predaja v Číne. V období od júla do septembra 2024 tržby Hermès vzrástli o 10 % na 3,7 miliardy EUR, pričom pri konštantných menových kurzoch bol rast ešte výraznejší, a to 11,3 %. Tento úspech podporili predovšetkým luxusné kabelky, ktoré stále priťahujú bohatých zákazníkov.
Najväčší nárast zaznamenal segment koženej galantérie, kde tržby stúpli o 12,7 % na 1,57 miliardy EUR, a odevy a doplnky, ktoré rástli o 12,1 % na 1,13 miliardy EUR. Hermès sa darilo aj napriek poklesu výdavkov v Číne, ktorá je kľúčovým trhom pre luxusných výrobcov, zatiaľ čo konkurenti ako LVMH a Kering v rovnakom období hlásili pokles tržieb. Na ostatných trhoch sa Hermès podarilo dosiahnuť dvojciferný rast predaja, vrátane Ameriky (11 %) a Európy (18 %). V regióne širšej Ázie, bez zahrnutia Japonska, tržby vzrástli o 0,6 % a v samotnom Japonsku o 1 %.
Spomalenie luxusného trhu zasiahol takmer každého hráča v tomto sektore, no prísne riadenie výroby a zásob spolu s exkluzívnymi dizajnmi pomohli Hermès udržať jeho „auru exkluzivity“. Kabelky ako ikonická Birkin, s cenou okolo 10 000 EUR, sú dostupné len pre najbohatších zákazníkov, ktorí sú menej ovplyvnení výkyvmi v ekonomike.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.