Kvartálne výsledky McDonald’s
Americká reťaz rýchleho občerstvenia McDonald’s nedávno oznámila svoje výsledky za prvý štvrťrok 2024, ktoré zaznamenali nárast tržieb aj zisku. Avšak, výsledky spoločnosti sa nepodarilo dosiahnuť očakávania analytikov z Wall Street, čo je čiastočne pripisované bojkotu v niektorých moslimských krajinách.
Tržby McDonald’s za obdobie január až marec sa zvýšili o 5 % na 6,17 miliardy USD. Čistý zisk za prvý štvrťrok 2024 vzrástol o 7 % na 1,92 miliardy USD, čo predstavuje pozitívny nárast. Avšak, upravený zisk bez jednorazových položiek a po prepočítaní na akciu sa zvýšil o 9 % na 2,66 USD, čo je mierne nižší výsledok ako sa očakávalo.
Jedným z dôvodov, ktorý sa spomína ako príčina nedosiahnutia očakávaných výsledkov, je bojkot McDonald’s v niektorých moslimských krajinách, ako je Blízky východ, Indonézia a Malajzia. Tento bojkot je dôsledkom nesúhlasu s podporou Izraelu zo strany reťazca McDonald’s, ktorý vyvolal kontroverzie a následné protesty.
Aj napriek bojkotu sa však McDonald’s nechystá meniť svoju cenovú politiku, čo môže mať vplyv na jeho výkonnosť v nadchádzajúcich štvrťrokoch. Spoločnosť v uplynulom roku zvýšila ceny svojich produktov v reakcii na rast nákladov na suroviny, čo môže ovplyvniť jej tržby a výnosy.
Čínsky trh je ďalším faktorom, ktorý môže ovplyvniť výkonnosť McDonald’s v blízkej budúcnosti. Konflikty na Blízkom východe a stagnujúca čínska ekonomika môžu mať negatívny vplyv na tržby spoločnosti v nadchádzajúcom období. Napriek týmto výzvam si McDonald’s zachováva svoj optimizmus a plánuje pokračovať v snahe dosahovať rast a udržiavať svoju pozíciu na trhu rýchleho občerstvenia.
V súčasnosti má firma trhovú kapitalizáciu 197,8 miliardy USD a jej akcie v tomto roku klesli o -7,6 % a za posledných 12 mesiacov klesli o -7,9 %. V súčasnosti sa jej akcie obchodujú na úrovni 274,4 USD.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.