Vysoké ciele Delivery Hero
Nemecká spoločnosť Delivery Hero oznámila vyšší než očakávaný rast hrubého objemu predaného tovaru (GMV) za druhý kvartál, čím potvrdila svoju celoročnú prognózu. Príprava na IPO dcérskej spoločnosti Talabat na Dubajskej burze môže priniesť nové investičné príležitosti.
Delivery Hero zverejnila silnejší než očakávaný rast svojho hrubého objemu predaného tovaru (GMV) za druhý kvartál. GMV, ktorý meria celkovú hodnotu všetkých predaných tovarov, vzrástol o 7,4 % v konštantnej mene na 11,89 miliardy EUR, čo prekonalo priemernú prognózu analytikov, ktorá bola na úrovni 11,57 miliardy EUR.
Najrýchlejšie rastúcim regiónom spoločnosti bol Blízky východ a Severná Afrika (MENA), kde GMV medziročne vzrástol o 28 %, s výnimkou vplyvov hyperinflačného prostredia v Turecku a Libanone. Naopak, v Ázii, ktorá tvorila približne tretinu celosvetových tržieb firmy v minulom roku, GMV klesol o 5 % v dôsledku tvrdej konkurencie zo strany spoločností ako Coupang a GS Retail’s Yogiyo v Južnej Kórei.
Akcie spoločnosti vzrástli o 3,6 % po oznámení, že sa pripravuje na prvotnú verejnú ponuku akcií (IPO) svojej emiratskej dcérskej spoločnosti Talabat na Dubajskej burze. Tento krok prichádza po nedávnom predaji firmy Foodpanda v Taiwane za 1,2 miliardy USD, čo predstavuje ďalšie preskupenie jej regionálnych značiek.
Výhľad do budúcnosti
Od vrcholu v januári 2021 akcie Delivery Hero klesli o približne 85 %, keďže investori začali obchádzať akcie donáškových spoločností po pandémii. Napriek tomu, podľa Deutsche Bank, by plánované IPO Talabatu mohlo pozitívne prekvapiť trh a priniesť nový impulz pre investorov. CFO Marie-Anne Popp uviedla, že spoločnosť neustále hodnotí, čo by mala robiť so svojím portfóliom, no neposkytla bližšie informácie o investoroch alebo o tom, ako má v pláne použiť výnosy z IPO.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
Upozorňujeme:
- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.