Cyber Monday rekord
Cyber Monday je obchodný deň, ktorý nasleduje po americkej štátnej sviatosti Dňa vďakyvzdania, ktorá sa oslavuje vo štvrtý štvrtok v novembri. Cyber Monday je známy svojím významným zľavovým a nákupným horúčkam na internete. Tento deň je považovaný za jeden z najväčších online nákupných dní v roku a je významným dňom pre e-commerce a maloobchodníkov online.
Spotrebiteľské výdavky online v pondelok vyskočili o 9,6 % z 11,3 miliardy USD zaznamenaných v minulom roku, čím prekonali pôvodné očakávania Adobe týkajúce sa nárastu o 6,1 % na 12 miliárd USD.
Cyber Monday vznikol ako reakcia na tradičné „Black Friday“ nákupy, ktoré sa konajú deň po Dni vďakyvzdania a sú spojené s masívnymi zľavami v kamenných obchodoch. Cyber Monday sa stal populárnym, keď sa nákupy na internete stali stále bežnejšími a ľudia začali vyhľadávať online zľavy. Cez BNPL sa v kybernetický pondelok uskutočnil rekordný nákup v hodnote 940 miliónov dolárov, čo predstavuje nárast o 42,5 % v porovnaní s minulým rokom a prekonal predchádzajúci odhad spoločnosti Adobe o 18,8 % skoku.
Black Friday tiež prekonal minuloročný rekord a pripísal si tržby v hodnote 9,8 miliardy USD. Je pozoruhodné, že tento rok celosvetovo viac nakupujúcich využívalo možnosti BNPL „buy now, pay later„. Výdavky prostredníctvom takzvaných opcií BNPL vzrástli v sobotu a nedeľu medziročne o 20 %, podľa Adobe Analytics. Očakáva sa, že výdavky BNPL vzrastú v Cyber Monday takmer o 19 % na 782 miliónov USD. Na to reagovali aj fintech akcie, ktorým sa kvôli vyšším úrokovým sadzbám v poslednej dobe príliš nedarilo.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.