More

    Jedna z najväčších telekomunikačných a mediálnych spoločností na svete Comcast hlási zmiešané výsledky kvôli filmovým štúdiám a zábavným parkom.

    Jedna z najväčších telekomunikačných a mediálnych spoločností na svete Comcast hlási zmiešané výsledky kvôli filmovým štúdiám a zábavným parkom.

    Finančné výsledky za druhý štvrťrok

    Comcast zaznamenal v druhom štvrťroku 2024 zmiešané výsledky. Hoci spoločnosť prekonala očakávania v oblasti ziskov, nesplnila očakávania týkajúce sa tržieb, čo bolo spôsobené tlakom na filmové štúdiá a zábavné parky. Informovala o tom agentúra Reuters. Comcast oznámil, že za druhý štvrťrok dosiahol čistý zisk vo výške 3,93 miliardy USD alebo 1 USD na akciu, čo je pokles o 7,5 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, keď zisk dosiahol 4,25 miliardy USD alebo 1,02 USD na akciu. Upravený zisk pred úrokmi, daňami, odpismi a amortizáciou (EBITDA) klesol o 1 % na 10,17 miliardy USD.

    Tržby spoločnosti klesli takmer o 3 % na 29,69 miliardy USD v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Tržby z segmentu obsahových a zážitkových služieb, ktorý zahŕňa televíznu spoločnosť NBCUniversal, zábavné parky a Universal Pictures, klesli o 7,5 % na 10,06 miliardy USD.

    Comcast stratil 120 000 širokopásmových zákazníkov, z toho 110 000 boli rezidenční zákazníci, čo je menej ako očakávaná strata 142 000 zákazníkov podľa odhadov StreetAccount. Tržby zo segmentu, ktorý zahŕňa širokopásmové pripojenie značky Xfinity, káblovú televíziu a mobilné služby, klesli o 1,5 % na 17,82 miliardy USD kvôli poklesu v oblasti káblovej televízie. Comcast stratil 419 000 zákazníkov káblovej televízie, čo je menej ako očakávané straty 502 000 zákazníkov. Tržby z domáceho širokopásmového pripojenia vzrástli o 3 % na 6,57 miliardy USD vďaka zvyšovaniu cien. Mobilný segment spoločnosti pokračoval v raste, pričom počet zákazníckych liniek vzrástol o 20 % na 7,2 milióna.

    Tržby štúdia Universal Pictures klesli o 27 % na 2,25 miliardy USD, čo je dôsledkom náročného porovnania s minulým rokom, keď boli uvedené filmy „Super Mario Bros.“ a „Fast X“. Tržby zábavných parkov klesli takmer o 11 % na 1,98 miliardy USD, keďže návštevnosť sa normalizovala po rekordnom roku 2023. Napriek týmto poklesom NBCUniversal zaznamenal nárast tržieb v televíznom segmente na 6,32 miliardy USD, čo predstavuje 2 % nárast oproti minulému roku.

    Streamovacia služba Peacock bola jasným svetlým bodom pre Comcast. Počet platených predplatiteľov sa zvýšil o 38 % na 33 miliónov, pričom tržby z tejto služby vzrástli o 28 % na 1 miliardu USD. Peacock tiež prispel k zvýšeniu upraveného EBITDA mediálneho segmentu o 9 % na 1,36 miliardy USD. Straty súvisiace s Peacock sa znížili na 348 miliónov USD, čo je významné zlepšenie oproti stratám 651 miliónov USD v rovnakom období minulého roka.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie rôznych spoločností si môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.