More

    Britský módny dom Burberry hlási stratu v dôsledku poklesu dopytu na kľúčových trhoch.

    Britský módny dom Burberry hlási stratu v dôsledku poklesu dopytu na kľúčových trhoch.

    Burberry

    Britský módny dom Burberry, známy svojím charakteristickým károvaným vzorom, sa v prvej polovici aktuálneho obchodného roka dostal do čistej straty 74 miliónov libier (88,72 milióna EUR). Tento výsledok kontrastuje s minuloročným ziskom vo výške 158 miliónov libier za rovnaké obdobie. Pokles ziskov a teraz aj prepad do straty spôsobuje najmä slabý dopyt na kľúčovom čínskom trhu, ktorý bol už minulý rok príčinou nižšieho zisku o približne pätinu.

    Za prvých šesť mesiacov obchodného roka 2024/2025, ktorý trvá od apríla do konca septembra, dosiahla Burberry tržby 1,09 miliardy libier, čo predstavuje medziročný pokles o 20 %. Čína, dôležitý trh pre módny priemysel, je aj naďalej zdrojom obáv, keďže predaj v regióne nedosahuje očakávania, čo má negatívny vplyv na celkové hospodárske výsledky spoločnosti.

    Nový CEO, Joshua Schulman, ktorý nahradil Jonathana Akeroyda po jeho letnom odchode, predstavil ozdravný plán s cieľom vrátiť spoločnosť k rastu. Podľa Schulmana sa Burberry musí opäť zamerať na svoje kľúčové produkty, ako sú vrchné odevy, od ktorých sa v posledných rokoch príliš odklonila.

    V rámci stratégie na zlepšenie výsledkov plánuje vedenie Burberry výrazné zníženie nákladov a stabilizáciu biznisu. Schulman vyjadril presvedčenie, že návrat k základom a kontrola nákladov pomôžu spoločnosti vrátiť sa do ziskových čísel a posilniť jej postavenie na svetových trhoch.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.