More

    BMW prinesie prvé vodíkové auto už v roku 2028. Napriek vysokým nákladom a obmedzenej infraštruktúre BMW verí v budúcnosť vodíkových vozidiel.

    BMW prinesie prvé vodíkové auto už v roku 2028. Napriek vysokým nákladom a obmedzenej infraštruktúre BMW verí v budúcnosť vodíkových vozidiel.

    BMW pripravuje svoje prvé auto na vodíkový pohon

    BMW plánuje do roku 2028 uviesť na trh svoje prvé auto s vodíkovým pohonom, čím preukazuje svoj záväzok k inováciám v automobilovom priemysle. Využíva technológiu palivových článkov, ktorú vyvíja v spolupráci s japonskou Toyotou. Hoci bližšie detaily, ako napríklad cena alebo rozsah produkcie, zatiaľ neboli zverejnené, očakáva sa, že tento model bude založený na už existujúcom modeli vozidla s pridanou možnosťou vodíkového pohonu.

    Automobilka sa odhodlala ísť touto cestou napriek vysokým nákladom a stále ešte nerozvinutej sieti čerpacích staníc pre vodík, čo predstavuje hlavnú prekážku pre širšie prijatie tejto technológie. Vodíkové autá majú podľa manažmentu firmy veľký potenciál najmä v oblasti rýchleho tankovania a dlhej jazdnej výdrže, čím by sa mohli stať významnou alternatívou k súčasným elektromobilom.

    BMW je v súčasnosti najväčším zástancom vodíkovej technológie medzi nemeckými automobilkami. Aj napriek tomu, že sa do vývoja vodíkových vozidiel zapojili len niektoré automobilky, verí, že do roku 2028 bude už infraštruktúra pre vodíkové čerpacie stanice dostatočne rozvinutá, aby tento pohon mohol byť komerčne životaschopný.

    Spolupráca s Toyotou by mala pomôcť znížiť náklady na vývoj tejto technológie a urýchliť nasadenie vodíkových áut na trh. Okrem osobných automobilov plánuje BMW využiť túto technológiu aj pre úžitkové vozidlá, čím by mohlo posilniť svoju pozíciu na globálnom trhu s ekologickými dopravnými prostriedkami.

    Výhody a výzvy vodíkových áut

    Jednou z hlavných výhod vodíkových vozidiel je ich rýchle tankovanie, čo môže byť pre mnohých vodičov atraktívnejšie oproti elektromobilom, ktorých nabíjanie zaberie viac času. Ďalšou výhodou je ich dlhší dojazd, čo je obzvlášť dôležité pre dlhšie cesty.

    Napriek týmto výhodám však vodíkový pohon čelí výzvam. Vysoké náklady na výrobu palivových článkov a obmedzená infraštruktúra sú hlavnými prekážkami pre masové rozšírenie tejto technológie. Manažment však verí, že do roku 2028 budú tieto problémy dostatočne vyriešené, čo umožní širšie prijatie vodíkových áut medzi verejnosťou.

    Vodíkové technológie predstavujú veľký potenciál pre budúcnosť ekologickej dopravy a BMW sa stavia na čelo tohto vývoja. S uvedením svojho prvého vodíkového auta v roku 2028 sa BMW snaží byť pripravené na novú éru automobilizmu, ktorá bude menej závislá od fosílnych palív a viac orientovaná na udržateľné zdroje energie.

    Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
    Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

    Upozorňujeme:

    - CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
    - 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
    - Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.