Adyen
Holandská spoločnosť Adyen, poskytovateľ digitálnych platobných riešení, dosiahla v treťom kvartáli medziročný rast čistých tržieb o 21 % na 498,2 milióna EUR. Tento rast podporila diverzifikácia obchodných partnerov a rozširovanie podielu na spotrebiteľskom výdavku, čo sú kľúčové metriky pre rast spoločnosti v oblasti platobného spracovania.
CFO Adyenu, Ethan Tandowsky, uviedol, že tretí kvartál 2024 bol pre spoločnosť obdobím silného rastu a pokračujúcich inovácií, keďže sa naďalej zameriava na dlhodobé budovanie svojej pozície na trhu. Digitálne platobné spoločnosti v Európe po pandémii zažili boom, avšak ich akcie sú pod tlakom v dôsledku obmedzenia výdavkov spotrebiteľov.
Objem spracovaných transakcií dosiahol 320,6 miliardy EUR, čo predstavuje výrazný nárast oproti 234,1 miliarde EUR v rovnakom období minulého roka. Najväčší nárast vykázala divízia platforiem, ktorá ponúka riešenia pre platobné procesy pre firmy a užívateľov. Jej výkonnosť vzrástla medziročne o 44 %, pričom počet platforiem, ktoré spracovali 1 miliardu EUR, stúpol z 17 na 25. Adyen zároveň potvrdil svoje finančné ciele, s očakávaným medziročným rastom čistých tržieb v rozmedzí od nízkych do vysokých dvadsiatich percent ročne až do roku 2026.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.