Disney+ je jedným z hlavných hráčov na zintenzívňujúcom sa bojovom poli zvanom streaming. Ten sa dostal ešte viac do pozornosti počas pandémie koronavírusu, keďže mnohé domácnosti ostali uzatvorené v obývačkách. Lídersku pozíciu na trhu má Netflix s 203 mil. používateľov, avšak konkurujú mu služby ako AppleTV, Amazon Prime Video, HBO Max, Hulu, Roku a v neposlednom rade Disney+, ktorá rastie neuveriteľným tempom a aktuálne dosiahla 94,9 mil. používateľov. Svojím rastom naďalej neprestáva udivovať a zrazu sa natíska i otázka či má na to predbehnúť Netflix.

Kvartálne výsledky

Zverejnenie štvrťročných výsledkov od Disney bolo jedna z najočakávanejších udalostí minulého týždňa v investorskej komunite. Spoločnosť vykázala tržby vo výške 16,25 mld. dolárov čo je o 22% menej oproti rovnakému obdobiu za rok 2019, avšak o 425 mil. viac v porovnaní s minulým kvartálom. Prekvapením je však najmä dosiahnutý zisk na úrovni 17 mil. dolárov – cca $0,02 na akciu. To je omnoho lepší výsledok ako očakávali analytici, tí predpokladali stratu na akciu na úrovni $0,34 a výnosy 15,9 mld. dolárov. Problémom je mínusový voľný cashflow, ten sa dostal do červených čísel a to na hodnotu -685 mil. dolárov.

Tieto výsledky sú do vysokej miery negatívne ovplyvnené spomínanou pandémiou a to z dôvodu, že spoločnosť, ktorá vytvorila a spopularizovala nespočetné množstvo obľúbených rozprávok a rozprávkových postavičiek, prevádzkuje známe Disneylandy, ktoré musia byť úplne zavreté alebo fungujú iba vo veľmi obmedzenom režime. Firma prevádzkuje taktiež vlastný rezort, vlastnú flotilu lodí, má svoje filmové štúdiu či televízne stanice. O tom čo všetko získate, ak kúpite akcie Disney sme písali v samostatnej analýze.

Kvartálne výsledky Disney
Kvartálne výsledky spoločnosti Disney, zdrojové údaje: Quarterly Earnings Results

Manažment

„Veríme, že strategické kroky, ktoré podnikáme na transformáciu našej spoločnosti, podporia náš rast a zvýšia hodnotu pre akcionárov, čo dokazujú neuveriteľné kroky, ktoré sme dosiahli v našom podnikaní DTC (streaming), kde máme viac ako 146 mil. platiacich zákazníkov“, uviedol výkonný riaditeľ Disney, Bob Chapek. „Disney+ prekonal aj naše najvyššie očakávania“ dodal Chapek a poznamenal, že v rovnakom období minulého roka mala služba iba 26,5 mil. používateľov.

Vďaka obrovskému potenciálu tohto odvetvia sa manažment rozhodol pre agresívnejšiu stratégiu a v ďalších rokoch plánuje do nich investovať 14 až 16 mld. dolárov, hoci sa neočakáva, že bude zisková až do roku 2023. Služba Disney+ by mala generovať vyššie príjmy už v ďalšom kvartáli, keďže spoločnosť sa rozhodla zvýšiť mesačný poplatok o $1 na $7,99 v USA a o 2€ na 8,99€ mesačne v Európe.

Disney + počet používateľov
Počet používateľov Disney+

Direct-to-Streaming

Celkovo tento segment vyprodukoval tržby vo výške 3,5 mld. dolárov, čo je o 73% viac ako v minulom roku. Okrem služby Disney+ firma prevádzkuje prostredníctvom streamingu i ďalšie platformy Hulu a ESPN+. Hulu má aktuálny počet mesačne platiacich používateľov na úrovni 39,4 mil., prírastok oproti predchádzajúcemu roku o 9 mil., resp. o 30%. ESPN+ získal za rok 5,5 mil. zákazníkov a aktuálne ich má 12,1 mil. (+83% medziročný nárast).

Zaujímavé bude tiež sledovať ako sa fanúšikovia tvorby Disney, najmä fanúšikovia sveta Marvel a Star Wars vyrovnajú s veľkým množstvom obsahu, ktoré sa chystá spoločnosť vypustiť v najbližších rokoch. Počas investorského dňa totiž manažment oznámil, že plánuje vydať 52 filmov a seriálov, ktoré budú na platforme dostupné a väčšina bude práve z týchto dvoch svetov. Oznámenie z investorského dňa a obsah na ktorý sa môžu fanúšikovia tešiť, sme spracovali taktiež i do samotného článku.


Na kvartálne výsledky zareagovali pozitívne i akcie Disney, ktoré poskočili o viac ako 3% a aktuálne sa pohybujú blízko svojej historicky najvyššej ceny, pričom za obdobie jedného roka vzrástli takmer o 100%, čo firme dáva trhovú hodnotu 340 mld. dolárov a radí ju na 20. miesto najcennejších spoločností sveta. Ak bude služba streamingové odvetvie spoločnosti Disney naďalej raketovo rásť, je možné, že o niekoľko rokov by mohli vystriedať na čele tohto odvetvia samotný Netflix. V súčasnosti naň stráca cca 60 mil. platiacich účtov.

xtb
Predchádzajúci článok3 technologické akcie, ktoré menia svet
Ďalší článokAkcie Coca-Cola vs. Pepsi: Ktoré sú lepšie v roku 2021?
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno