Investori vrelo vítajú novú hlavu spoločnosti Kering

Akcie módneho giganta Kering vystrelili až o 10 %, keď sa objavili správy, že novým šéfom skupiny sa stane Luca de Meo, doterajší šéf automobilky Renault. Ten bude mať za úlohu napraviť upadajúci imidž značiek Gucci a Saint Laurent, ktoré patria do francúzskej skupiny Kering.

Značky ako Gucci, Louis Vuitton či Hermès kedysi stelesňovali istotu. V čase, keď sa svet menil, luxus zostával stabilný, žiarivý a imúnny voči výkyvom. Dnes sa však aj tieto symboly prestíže musia prispôsobiť realite, ktorá je čoraz menej predvídateľná. Francúzska skupina Kering, ktorá stojí za menami ako Gucci, Balenciaga či Yves Saint Laurent, aktuálne prežíva jednu z najväčších kríz svojej histórie.

Výsledky za prvý štvrťrok 2025 ukazujú, že firma čelí vážnym problémom, tržby medziročne klesli o 14 % na 3,9 miliardy EUR, čo zaostalo za očakávaniami analytikov (4,01 miliardy EUR). Najvýraznejší prepad prišiel práve zo strany Gucci, kedysi žiarivá hviezda luxusného segmentu, dnes značka, o ktorú zákazníci postupne strácajú záujem. Problémy značky ešte zhoršili časté zmeny dizajnérov a slabé predaje na kľúčovom čínskom trhu. Výsledkom je, že tržby vlajkovej lode Keringu sa prepadli o 25 % na úroveň 1,57 miliardy EUR.

Nie je prekvapení, že Kering svojim výkonom na akciovom trhu zaostáva. Problémom je, že skupina čoraz viac stráca aj za konkurenčnými luxusnými zoskupeniami, ako Louis Vuitton Moet Hennessy alebo Hermès. Zatiaľ čo akcie Kering za posledných 5 rokov stratili dve tretiny trhovej hodnoty, akcie LVMH si pripísali +22 % a Hermès dokonca až +212 %. Výsledkom je, že od vrcholu spoločnosť stratila na trhovej hodnote viac ako 90 miliárd USD.

image 28

Kto je nový šéf Gucci, ktorý má zachrániť potápajúci sa európsky klenot?

Luca de Meo prichádza ako odvážna, no prekvapivá voľba. De Meo, ktorý má za sebou viac než tri dekády skúseností v automobilovom priemysle, sa zviditeľnil najmä vďaka úspešnému reštartu Renaultu, kde počas jeho päťročného pôsobenia akcie narástli o viac ako 90 %. Okrem Renaultu pôsobil aj vo firmách ako Toyota, Fiat a Volkswagen. De Meo oficiálne ukončí svoje pôsobenie v Renault 15. júla a následne sa bude môcť naplno venovať záchrane značky Gucci.

Reakcia finančných trhov ukázala, že investori mu veria. Analytici zas vyzdvihujú jeho silné zázemie v brand manažmente a marketingu, čo sú práve oblasti, ktoré môžu Kering vytiahnuť späť na výslnie. Luxusný segment totiž v posledných rokoch prechádza ťažkým obdobím. No zároveň upozorňujú, že de Meo nebude mať jednoduchú úlohu. Transformácie značiek v luxusnom sektore sú čoraz náročnejšie, dlhšie a finančne vyčerpávajúcejšie. Spotrebitelia totiž v súčasnosti preferujú už etablované značky a nie tie, ktoré sú v prestavbe.

Angažovanie ide o ďalší krok v snahe zvrátiť nelichotivú stratu podielu na trhu. V marci firma vymenovala Demnu Gvasaliu, doterajšieho dizajnéra značky Balenciaga, za nového umeleckého riaditeľa Gucci. Jeho nové kolekcie sa však objavia až na jar/leto 2026, a navyše, jeho predošlé kontroverzné dizajny vyvolávajú opatrný postoj investorov.

Akcie Kering


Akcie firmy za posledných 12 mesiacov klesli o -37 % a v súčasnosti sa obchodujú na hodnote 192,20 EUR. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 20,8 násobok zisku na akciu (P/E) a 11,2 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 24 miliárd EUR. Súčasný dividendový výnos je 3,48 %.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.


Predchádzajúci článokRopa +10 % za deň: Ako vojna na Blízkom východe mení investičné vyhliadky?
Ďalší článokMeta sa ide nabaliť. Konečne integruje reklamy aj do WhatsApp
Patrik, analytik a redaktor investičného portálu akcie.sk, prináša odborný pohľad na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho práca je zameraná na zvyšovanie investičnej gramotnosti na Slovensku prostredníctvom jasného a zrozumiteľného podania odborných finančných tém.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno