Jeff Bezos investorom: Amazon Prime má už 200 miliónov členov, zhodnotenie úspor

Jeff Bezos, najbohatší človek sveta a zakladateľ Amazonu, zverejnil list akcionárom, v ktorom zhodnotil vývoj spoločnosti a jej hlavných iniciatív.

0
65

Amazon sa v priebehu dekády stal z nadpriemerného hráča 4. najhodnotnejší podnik sveta a už dávno nie je iba obchodná platforma, na ktorej sa nakupuje. Spoločnosť pod vedením najbohatšieho človeka sveta, Jeffa Bezosa sa rozrástla a investovala do desiatok sľubných inicatív z nich vyzdvihneme tieto tri: Amazon Prime, Amazon Prime Video a Amazon Web Services. Investori pozorne sledujú vývoj ako sa firme darí v tejto oblasti, keďže práve v nich leží jej najväčší rastový potenciál.

Vo štvrtok zverejnil zakladateľ a riaditeľ spoločnosti, Jeff Bezos, výročný list akcionárom a my sa pozrieme na najdôležitejšie informácie, ktoré nám poskytol. Služba Amazon Prime dosiahla ohromných 200 miliónov predplatiteľov čo je medziročný skok o zhruba 50 miliónov nových predplatiteľov.

“Máme viac ako 200 miliónov členov Prime po celom svete. V našom obchode predáva viac ako 1,9 milióna malých a stredných podnikateľov a tvoria takmer 60% nášho maloobchodného predaja“, uviedol Bezzos vo svojom liste.

Amazon Prime stojí členov 120 dolárov ročne alebo 13 dolárov mesačne. Predplatné slúži primárne ako prostriedok na prinútenie spotrebiteľov k nákupu väčšieho množstva tovaru prostredníctvom Amazonu, keď vďaka nemu si môžu objednávať lacnejšie a s rýchlejšou donáškou. Služba však tiež zahŕňa prístup k Amazon Prime Video – Streamovacej platforme, ktorá sa snaží konkurovať väčším platformám ako Netflix či Disney+. V rámci Amazon Prime predplatitelia získajú taktiež prístup k Amazon Prime Music.

Amazon Prime Video
Amazon Prime Video, zdroj obrázku: amazon.com

Okrem pozitívneho vývoja čísel Amazon Prime, Bezos poukázal na výhody služby pre zákazníkov aj akcionárov, keď uviedol, že hoci bežný výlet do kamenného obchodu môže trvať hodinu, nákup na Amazone trvá 15 minút. Firma odhaduje, že priemerný zákazník Prime ušetrí 75 hodín ročne bez toho, aby musel ísť do kamenných obchodov.

„Zhodnotme časovú úsporu na 10 USD za hodinu, čo je ešte konzervatívne,“ uviedol Bezos a pokračoval: “Sedemdesiatpäť hodín vynásobených 10 dolárov za hodinu a odpočítaním nákladov na Prime vám dáva tvorbu hodnoty pre každého člena Prime asi 630 dolárov.” Máme 200 miliónov členov Prime, čo v roku 2020 predstavuje vytvorenie hodnoty 126 miliárd dolárov.“

Bezos sa v liste samozrejme dotkol aj korunného klenotu Amazonu – služby Amazon Web Services (AWS). Aj keď generálny riaditeľ pripúšťa, že je ťažké poskytnúť zákazníkom AWS presnú úsporu nákladov, pretože to do veľkej miery závisí od toho, ako často používajú cloudovú službu a od celkovej veľkosti každého podniku, Bezos odhaduje, že platforma je schopná znížiť náklady firiem zhruba o 30%. Na minuloročných tržbách sa AWS podieľalo sumou 45,37 miliardy dolárov, čo je o +29,5% viac ako v roku 2019.

Amazonu pandémia skôr pomohla ako uškodila, čo sa prejavilo aj v číslach. V poslednom štvrťroku minulého roka podnik oznámil svoj prvý kvartál, v ktorom zaznamenal výnosy v hodnote viac ako 100 miliárd dolárov. Firma tiež zažila svoje najúspešnejšie prázdninové nákupné obdobie vo svojej histórii, ako aj svoj najväčší Prime Day, ktorý bol kvôli pandémii presunutý z júla na október.

Bezos a jeho Amazon sa stali v minulosti terčom kritiky, keď podľa správy zákonodarcov USA z minulého roku spoločnosť zneužila svoje dominantné postavenie na trhu, aby poškodila svojich konkurentov – vrátane miliónov predajcov tretích strán, ktorí podnikajú na tomto webe. Amazon mal zbierať a analyzovať údaje s cieľom vyhľadať najpredávanejšie položky a vytvoriť vlastné konkurenčné produkty.

Ďalšie novinky

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno