Jaguar ukazuje budúcnosť
Slávny britský výrobca automobilov Jaguar odhalil svoj nový dizajnový smer prostredníctvom konceptu elektromobilu nazvaného „Type 00.“ Toto vozidlo, ktoré bolo predstavené tento týždeň, signalizuje zásadnú zmenu v estetike značky. Dizajn sa vyznačuje minimalistickými, no zároveň extravagantnými prvkami, vozidlo má hranatý tvar, elegantné svetlá a veľké kolesá, čím sa odkláňa od športového vzhľadu aktuálnych modelov značky.
Automobilky často využívajú koncepty na testovanie záujmu zákazníkov alebo prezentovanie budúceho smerovania značky. Vozidlá tohto druhu však nie sú určené na predaj. Jaguar plánuje v nadchádzajúcich rokoch uviesť na trh niekoľko elektrických modelov, vrátane štvordverového GT vozidla, ktoré by malo byť predstavené už budúci rok. Tento model by mal niesť dizajnové črty konceptu „Type 00.“
Zatiaľ čo koncept nie je dostupný pre verejnosť, Jaguar prezradil, že jeho pripravované elektrické vozidlá budú mať dojazd až 430 míľ na jedno nabitie a možnosť rýchleho nabíjania na 200 míľ za 15 minút. Tieto parametre signalizujú odhodlanie značky stať sa lídrom na trhu elektromobilov.
Rebranding a kontroverzia
Predstavenie konceptu prichádza len pár týždňov po kontroverznom rebrandingu značky Jaguar. Kampaň s názvom „Copy Nothing“ zahŕňala umelecky ladené video s modelmi rôznych etník a veľkostí, ktoré pózovali v žiarivo farebnej krajine. Video bolo doplnené novými logami a fontmi, pričom absentovalo typické logo jaguára, symbol značky od 50. rokov minulého storočia.
Táto kampaň vyvolala vlnu kritiky na sociálnych sieťach. Komentujúci označovali nový dizajn za „woke“ a obvinili organizáciu z opustenia jeho historického dedičstva. Reakcie zahŕňali aj výhrady k absencii automobilu vo videu a k voľbe fontu. Manažment však svoje rozhodnutie bránil a označil rebranding za „odvážnu a kreatívnu reinvenciu,“ ktorá prirodzene vyvolala debatu.
Podľa CEO značky Rawdona Glovera je cieľom kampane posunúť automobilku na vyššiu cenovú úroveň a odpútať sa od tradičných stereotypov automobilového priemyslu. „Musíme značku znovu etablovať na úplne inom cenovom bode, čo si vyžaduje odlišný prístup,“ uviedol Glover.
Firma plánuje od roku 2026 predávať výhradne elektrické vozidlá, čo je súčasťou širšieho trendu v automobilovom priemysle. Hoci viacerí výrobcovia oznámili podobné plány, mnohí z nich od nich ustupujú pre pomalšie tempo adopcie elektromobilov zo strany zákazníkov. Kritici sa však zhodujú, že Jaguar stojí pred výzvou nielen v oblasti výroby, ale aj v presviedčaní tradičných zákazníkov, aby prijali jeho nové smerovanie. S konceptom „Type 00“ a plánovanými modelmi sa automobilka snaží nielen pretvoriť svoju identitu, ale aj zabezpečiť svoju budúcnosť v elektrickej ére automobilov.
Ďalšie správy nájdete v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.