Francúzska skupina luxusných značiek LVMH s výborným začiatkom roka

Spoločnosť zaznamenala rast tržieb o 29%, pričom rastúce makroekonomické riziká hravo kompenzovala zvýšením cien svojich luxusných značiek.

0
388

LVHM nepoľavuje

Inflácia úraduje po celom svete, na Ukrajine sa preháňajú ruské tanky, v Číne sú v karanténe desiatky miliónov ľudí, ale biznis LVMH naďalej prekvitá. Spoločnosť, ktorá spája 75 populárnych značiek vrátane Louis Vuitton, Dior, Hublot, Givenchy či Tiffany, dnes informovala, že v prvom štvrťroku jej príjmy stúpli medziročne o 29 % na 18 miliárd eur. Organický rast tržieb predstavoval 23 %. Tento výsledok pritom prekonal vlastné odhady z 12. apríla.

Rast firmy bol podporovaný predovšetkým dobrým výkonom značiek Louis Vuitton a Dior, pričom vojnový konflikt na podnik nemal výrazný vplyv, keďže ako Rusko, tak aj Ukrajina sú preň len malé trhy s podielom zhruba 1 % z celkového predaja. A hoci Rusko dodáva veľkú časť svetových neopracovaných diamantov, spoločnosť uviedla, že nemá problém nájsť iné zdroje pre svoje značky šperkov, ako je Bvlgari a Tiffany.

„Je to perfektne realizovateľné v primerane krátkom časovom rámci,“ povedal generálny riaditeľ LVMH Group Jean-Jacque Guiony na margo zisku.

xtb
Euros millionsQ1 2022Q1 2021% Zmena
Wines & Spirits 1 6381 510 + 8 %
Fashion & Leather Goods 9 1236 738 + 35 %
Perfumes & Cosmetics 1 9051 550 + 23 %
Watches & Jewelry 2 3381 883 + 24 %
Selective Retailing 3 0402 337 + 30 %
Other activities and
eliminations
 (41)(59)
Total LVMH 18 003 13 959 + 29 %

Luxus sa stáva ešte väčším luxusom

S rastúcimi cenami vvýrobných nákladov si francúzska spoločnosť hravo poradila zvýšením cien v priemere o 3 % až 7 %, pričom manažment avizoval, že podobné kroky možno čakať aj v nasledujúcich mesiacoch. Tento plán je zároveň v súlade s rozhodnutiami značiek Chanel alebo Bottega Veneta, ktorú vlastní firma Kering. Kabelky oboch značiek sa už pohybujú na cenovej úrovni €10 000, čo bola donedávna cenová hladina vyhradená v podstate iba pre Hermés.

Napriek vyšším cenám Guiony poznamenal, že bohatá zákaznícka základňa spoločnosti sa nezmenšila. „Pri zvyšovaní cien sme nezaznamenali žiadnu významnú cenovú elasticitu. Nie je to niečo, čo môžete pozorovať veľmi vedeckým spôsobom, ale myslíme si, že neexistuje žiadna osobitná cenová elasticita,“ povedal.

Akcie LVMH


Akcie LVMH za posledných 12 mesiacov stúpli o +8,55 % na €640,80, čo je výkon, ktorý mierne prekonáva širší akciový trh. Na tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 26,9 násobok zisku na akciu (P/E), 21,0 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 14,9 násobok EV/EBITDA. Dividendový ročný výnos akcií je na úrovni 1,61 %.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno