Akvizícia Depop

Spoločnosti Etsy včera oficiálne oznámila, že odsúhlasila kúpu firmy Depop, ktorá pôsobí na módnom trhu s použitým tovarom módou za 1,63 miliardy dolárov. Dohoda pozostávajúca najmä z hotovosti umožní Etsy prístup k mladšej zákazníckej základni, keďže Depop sa dlhodobo vyznačuje obľúbenosťou medzi mladými kupujúcimi a podľa vlastných slov až 90% jej aktívnych používateľov je mladších ako 26 rokov. Práve prístup k mladším ročníkom bol z hľadiska kúpy kľúčový, keďže typická zákaznícka základňa Etsy pozostáva predovšetkým zo starších ľudí (priemer 39 rokov).

„Táto transakcia prehlbuje naše spojenie s mladším zákazníkom, o ktorom sa hovorí, že určuje trendy a a prichádza k ďalšej generácii veľmi zmysluplným spôsobom. Trh opätovného predaja je vo všeobecnosti obrovský trh, o ktorom si myslíme, že má dobrú pozíciu na rast do budúcnosti. Myslíme si, že generácia Z je najvzrušujúcejšou komunitou v rámci ďalšieho predaja“ uviedol John Silverman, výkonný riaditeľ Etsy.

Firma Depop so sídlom v Londýne, založená v roku 2011, má komunitu zhruba 30 miliónov registrovaných používateľov v takmer 150 krajinách so 4 miliónmi aktívnych kupujúcich a 2 miliónmi aktívnych predajcov, uviedla Etsy. Asi 75% predajcov spoločnosti Depop sú zároveň aj kupujúci, informoval Silverman.

depop
Depop, zdroj obrázku: How to sell on Depop

Hrubá hodnota tovarov predaných cez Depop a jej výnosy sa v minulom roku viac ako zdvojnásobili, na zhruba 650 miliónov dolárov a 70 miliónov dolárov. To je rýchlejší rast ako zaznamenala konkurencia, ktorá však taktiež zažíva veľký rozmach rovnako ako celý online trh s použitým vecami.

Spoločnosti Poshmark a Thred Up sa radia medzi hlavných konkurentov Depopu, ktorí vstúpili na burzu a ponúkli svoje akcie verejnosti len nedávno. Akcie Poshmark sa v januárovom debute na trhu zdvojnásobili a akcie firmy ThredUp v marcovom debute vzrástli o +30%.

Etsy uviedla, že Depop zostane sídliť v Londýne a bude naďalej pôsobiť ako samostatná entita, ktorá sa ale pripojí k jeho značkám Etsy a Reverb.

Akcie Etsy


Etsy prevádzkuje internetový obchod s unikátnymi, remeselnými a ručne vyrobenými produktmi. Dopyt po jej službách počas pandémie raketovo stúpol a rovnako sa zachovali aj jej akcie. Počas pandémie spoločnosť zaznamenala obrovský vzostup, keď na jej platforme sa vo veľkom predávali mimo iné aj rúška a iné “masky” chrániace tvár. Popularita Etsy vyskočila tak, že v roku 2020 sa jej tržby zvýšili z 818 miliónov dolárov na 1,73 miliardy dolárov, čo predstavuje nárast o +111%

Tento trend automaticky prilákal i pozornosť Wall Street a akcie Etsy naplno využili pandemický boom. Za rok 2020 cena akcií stúpla o +291,20% a svoju najvyššiu hodnotu dosiahla vo februári súčasného roka, keď sa vyšplhali až na úroveň $251,86 za akciu. Odvtedy zaznamenali akcie Etsy korekciu, avšak včerajšia správa o akvizícií potešila investorov a tí ich poslali vyššie o +7,15%.

Firme Etsy sme sa sa tiež venovali v našom článku z minulého mesiaca, kedy sme informovali, že akcie Etsy sa prepadli o 12%, keďže boom spôsobený pandémiou sa končí.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Ďalšie zaujímavosti zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokWizz Air napriek oživeniu varuje pred stratami v roku 2022
Ďalší článokAbout You vstúpi na akciovú burzu v 2. štvrťroku
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno