Kvartálne výsledky

Mnohí investori sa obávali toho čo ukážu štvrťročné výsledky spoločnosti Walt Disney po tom, čo pokles používateľov Netflixu vyvolal obavy nad budúcnosťou streamovacích služieb. Rastúci pesimizmus nad odvetvím bol tiež jedným z dôvodov prečo akcie Disney stratili až -54,7 % od najvyššej ročnej hodnoty. Tieto obavy investorov sa firme podarilo striasť pridaním ďalšieho veľkého počtu predplatiteľov, avšak výsledky podniku z hľadiska tržieb a zisku zaostali za očakávaniami analytikov. Akcie firmy tak v rozšírenom obchodovaní klesajú o -3,6 % na $100,41.

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: V druhom štvrťroku spoločnosť zaznamenala výnosy vo výške $19,25 MLD., čo predstavuje medziročný nárast o +23,3 %, pričom analytici očakávali príjmy na úrovni $20,25 MLD.

Prevádzkový (operatívny) zisk: Prevádzkovy zisk v porovnaní s predchádzajúcim rokom stúpol o +49,8 %, z $2,47 MLD. na $3,70 MLD. a prevádzková zisková marža z 15,8 % na 19,2 %.

Čistý zisk: Čistý zisk medziročne klesol z $901 MIL. na $470 MIL., resp. z $0,50 na $0,26 na akciu. Upravený zisk na akciu (non-GAAP) dosiahol hodnotu $1,08 na akciu, zatiaľ čo odhady Wall Street boli $1,17 na akciu.

Cashflow: Prevádzkový cash flow sa zvýšil o +26,7 %, z $1,39 MLD. na $1,77 MLD. a voľný cash flow z $623 MIL. na $686 MIL., resp. z $0,34 na $0,38 na akciu.

Počet predplatiteľov:

Počet predplatiteľov vlajkovej streamovacej služby Disney+ medzikvartálne vzrástol o 7,9 milióna, pričom odhady analytikov boli iba na úrovni 4,5 milióna. V tabuľke nižšie je možné vidieť medzikvartálne nárasty používateľov všetkých streamovacích služieb prevádzkovaných spoločnosťou Disney. Ich celkový počet stúpol medziročne o +29,2 % na 205,5 milióna.

KvartálQ2 20 Q3 20Q4 20 Q1 21 Q2 21Q3 21Q4 21Q1 22Q2 22
Disney+33,557,573,794,9103,6116,0118,1129,8137,7
ESPN+7,98,510,312,113,814,917,121,322,3
Hulu SVOD28,832,132,535,437,839,139,740,941,4
Hulu Live TV + SVOD3,33,44,14,03,83,74,04,34,1
Celkoví predplatitelia73,5101,5120,6146,4159,0173,7178,9196,3205,5

„Naše dobré výsledky v druhom štvrťroku, vrátane fantastického výkonu v našich domácich parkoch a pokračujúceho rastu našich streamovacích služieb – so 7,9 miliónmi predplatiteľov Disney+ pridanými v tomto štvrťroku a celkovým predplatným v rámci všetkých našich ponúk DTC presahujúcim 205 miliónov – opäť dokázali, že máme vlastnú ligu,“ uviedol generálny riaditeľ Disney Bob Chapek v tlačovej správe.

„Keď sa pozeráme dopredu na druhé storočie Disney, som si istý, že budeme pokračovať v transformácii zábavy kombinovaním mimoriadneho rozprávania príbehov s inovatívnou technológiou, aby sme vytvorili ešte väčší, prepojenejší a magickejší vesmír Disney pre rodiny a fanúšikov na celom svete,“ dodal.

Disney

Najdôležitejšie novinky

Najprv po ohlásení kvartálnych výsledkov akcie Disney mierne stúpali, poháňané značným nárastom používateľov služby Disney+, ale počas štvrťročnej konferencie finančná riaditeľka podniku Christine McChartyová varovala, že ziskové marže budú pod tlakom. Ten vytvárajú náročné makroekonomické podmienky ako inflácia, narušenia dodávateľských reťazcov a napätie na trhu práce.

Z hľadiska príjmov by čoskoro segment DTC (Direct-To-Customer), ktorý sa skladá z jednotlivých streamovacích služieb firmy, mohol prekonať segment zábavných parkov a do 2 rokov by sa mohol reálne stať najväčším zdrojom príjmov, čím by prekonal káblové vysielanie. V druhom štvrťroku 2022 oblasť DTC vygenerovala 4,9 miliardy dolárov, pričom zábavné parky 5,5 miliardy a káblové vysielanie 7,1 miliardy dolárov. Aj naďalej však ako jediný segment spoločnosti zostáva neziskový, keď len v poslednom kvartáli vyprodukoval prevádzkovú stratu 890 miliónov dolárov. Je to spôsobené vyššími nákladmi na programovanie a tvorbu nového obsahu.

V tomto roku Disney plánuje minúť na streamovací obsah 11 miliárd dolárov, pričom celkový rozpočet na televíznu a filmovú produkciu dosahuje až 26 miliárd dolárov. Pre porovnanie Netflix plánuje v aktuálnom roku minúť na obsah 18 miliárd dolárov. Manažment firmy razí stratégiu, že kvalitný obsah pritiahne nových používateľov a vyšší počet používateľov sa zas pretaví do ziskovosti. Ďalší nárast by pritom mala potiahnuť expanzia na 53 nových trhov vrátane Slovenska v ďalšom štvrťroku.

Pri štvrťročných číslach Disney nemožno nespomenúť aj výborný úspech nového filmu „Doctor Strange in the multiverse of madness“, ktorý sa už po otváracom víkend zaradil medzi najziskovejšie filmy tohto roka. Z dielne filmového štúdia Marvel bude onedlho debutovať aj ďalší dlhoočakávaný film „Thor: Love and Thunder“ a z dielne 20th Century Studios zas „Avatar: The Way of Water“. Obe štúdia totiž patria pod spoločnosť Walt Disney.

Vedenie firmy tiež potvrdilo, že lacnejšia verzia streamovacej služby Disney+ s reklamami bude debutovať v USA v tomto roku. Zároveň potvrdilo svoj cieľ získať v rámci služby 230 až 260 miliónov používateľov do roku 2024.

Akcie Disney


Akcie Disney v rozšírenom obchodovaní klesajú o -4,6 % na $100,41 a obchodujú sa tak najnižšie od marca minulého roka. Za posledných 12 mesiacov pritom stratili až –55,6 %, čím jasne zaostávajú za výkonom širšieho trhu. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 67,8 násobok zisku na akciu (P/E), 118,7 násobok voľného cash flowu (P/FCF) a 20,6 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie kvartálne výsledky z tejto sezóny:

Upstart za jediný deň stráca polovicu trhovej hodnoty, od maxima už takmer 90%
Datadog s ďalším veľmi silným kvartálom, akcie napriek tomu v poklese
Fortinet naďalej ťaží z rastúcich výdavkov na kybernetickú bezpečnosť
Airbnb je z pandémie vonku s ďalším rekordným štvrťrokom, navyše signalizuje silné leto
AMD bez problémov prekonalo analytické predpoklady so 71% rastom tržieb
Apple napriek pokračujúcim dodávateľským problémom zvyšuje dividendu
Akcie Teladoc sa prepadávajú o 42% po znížení výhľadu zisku a odpísania strát z akvizície
Akcie Meta stúpajú o 19% po tom, čo sa firma vrátila k rastu počtu používateľov
Akcie Spotify opäť prerážajú ročné minimum a to aj napriek zisku a rastu tržieb o 24%
Visa opäť potvrdila odolnosť voči korekciám a jej akcie stúpajú o 5%
PepsiCo v prvom štvrťroku so silným organickým rastom
Akcie Google v poklese kvôli nižšiemu zisku ako sa očakávalo a slabému rastu YouTube
Mnoho ďalších v krátkych správach, na FB & IG

xtb
Predchádzajúci článokČo nám ukazuje kvartálna sezóna? Problémy sú čoraz viac viditeľné
Ďalší článokElektromobily Volkswagenu budú rovnako ziskové ako klasické autá skôr sa predpokladalo
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno