Výsledková sezona mnoho napovie

Covid, rekordná inflácia, vojna, spomaľovanie hospodárskeho rastu, rastúci dlh a neistota. Tieto negatívne výrazy sa v investičnej komunite skloňujú naďalej, ale keďže sme ich viackrát rozoberali v predošlých článkoch, tentokrát im väčšiu pozornosť venovať nebudeme. Zameriame sa skôr na to, čo nás tento týždeň čaká, pretože to kľudne môžeme nazvať aj týždeň pravdy. Stovky firiem totiž ukáže ako sa tieto makroekonomické problémy pretavujú do ich reálneho hospodárenia.

V najbližšom týždni teda možno čakať veľmi výrazné pohyby na akciovom trhu a to či už nahor alebo nadol. Istý obraz nám už načrtol minulý týždeň, keď zverejnili svoje štvrťročné čísla známe spoločnosti ako Tesla, IBM, Johnson & Johnson, Procter & Gamble, ASML, Qualtrics Snap, Intuitive Surgical, AT&T, Nextera Energy, Lockheed-Martin, SAP, Verizon, Kimberly-Clark alebo Netflix. Takmer polovica z týchto firiem pritom dostala poriadnu facku.

Akcie spoločností Intuitive Surgical klesli po zverejnení výsledkov o viac ako -14 %, AT&T o viac ako -13 %, Verizon o -5,6 %, Qualtrics o viac ako -10 % a Netflix dokonca o viac ako -35 %.

Čo nás čaká?

Niektoré dôležité podniky odštartujú rušný týždeň už v pondelok, pričom vyčnieva najmä Coca-Cola, Activison Blizzard, Phillips a Cadence Design. V utorok už bude kvartálna sezóna v plnom prúde a v priebehu týždňa sa budú upierať zraky na Microsoft, Alphabet, Visa, Meta, PayPal, Qualcomm, Mastercard, Twitter, Apple, Amazon, Boeing, Spotify či Intel.

FB IMG 1650717812545

Čo možno očakávať?

Náš predpoklad o 6 odvetviach, ktoré budú zo súčasných makroekonomických podmineok ťažiť sa napĺňa, čo potvrdzujú čísla zverejnené v predchádzajúcich dňoch spoločnosťami ako Procter & Gamble, Johnson & Johnson. Podobný efekt očakávame aj v tohtotýždňových číslach Coca-coly, Colgate-Palmolive a PepsiCo. Zaujímavé bude sledovať očakávania reštauračných spoločností ako Chiptle Mexican Grill, McDonald´s a Domino´s Pizza, ktoré by mohli investorom niečo napovedať ohľadom spotrebiteľského správania v dobe rastúcej inflácie.

Ešte zaujímavejšie bude sledovať čísla Alphabetu (Google), Mety a napr. ďalších sociálnych sietí, ktoré zas ukážu ako sú spoločnosti počas významnej neistoty ochotné inzerovať reklamu. V tomto prípade bude kľúčový výhľad vedenia podniku na celý rok, keďže firmy síce reportujú výsledky od začiatku roka do konca marca, ale dnes už disponujú dátami aj za takmer celý apríl.

Z nášho pohľadu by mohlo v tomto odvetví prísť výrazné spomalenie alebo aj medziročný pokles. V mnohých e-commerce firmách totiž už badať pokles predaja, čo v konečnom dôsledku vyústi aj do nižšej inzercie. Na bližšie údaje si však počkáme pri zverejnení štvrťročných čísel.

Pozorne sa budú sledovať aj ďalší giganti ako Apple, Amazon či Microsoft a to najmä z hľadiska či je naďalej silný nielen dopyt spotrebiteľov po ich výrobkov, ale aj dopyt po ich cloudových riešeniach zo strany firemných zákazníkov. Ťažké časy pravdepodobne budú pretrvávať v menších rastových firmách typu QuantumScape, Teladoc Health, Spotify alebo Roku a to najmä v prípade, ak neukážu kroky smerom k ziskovosti.

Čo sa stane ak rastová firma, ktorá sa obchoduje za vysoké násobky, výrazne polaví v expanzívnom trende naplno ukázal už spomínaný Netflix. Ten od svojho maxima stratil už takmer 70 % trhovej hodnoty a to najmä z dôvodu, že jeho medzikvartálny počet používateľov klesol o 200 000 a v ďalšom štvrťroku by mal klesnúť o ďalšie 2 milióny.

Tie najdôležitejšie kvartálne výsledky jednotlivých spoločností budeme spracovávať do samostatných článkov, prípadne budeme o nich informovať v krátkych správach a na našich sociálnych sieťach Facebook a Instagram.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokTaiwanské TSMC začalo rok štýlovo – rastom zisku o 45%
Ďalší článokTwitter sa definitívne dostane do rúk najbohatšieho človeka sveta
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno