Akvizícia ETraveli
Spoločnosť Booking Holdings včera informovala, že plánuje získať jedného zo svojich leteckých partnerov, skupinu Etraveli Group, za približne 1,83 miliardy dolárov (1,63 miliardy eur). Vedenie firmy cestovateľského giganta uzavrelo dohodu ohľadom kúpy s jej majiteľom, správcom fondov CVC Capital Partners. Akvizícia bude ešte podliehať bežným regulačným schváleniam a podmienkam uzavretia.
ETraveli je švédsky podnik, ktorý má takmer 1 000 zamestnancov a podniká vo viac ako 70 krajinách sveta ponúka služby vyhľadávania, rezervácie a plnenia letov prostredníctvom svojich spotrebiteľských značiek Gotogate, Mytrip, FlightNetwork, Flygresor, SuperSaver, Travelstart a Seat24.
Booking oznámil, že po uzavretí akvizície bude ETraveli naďalej fungovať nezávisle, rovnako ako mnohé ďalšie značky patriace pod Booking Holdings, vrátane Booking.com, Kayak, Priceline a Agoda. Tržby ETraveli podľa odhadov mohli byť v roku 2020 na úrovni zhruba 82,8 milióna dolárov.
Dnes Booking považuje lety za jeden z kľúčových faktorov rastu. V treťom štvrťroku, ktorý sa skončil 30. septembra, spoločnosť zaznamenala nárast rezervácií letov o 131 percent v porovnaní s rovnakým obdobím pred pandémiou v roku 2019.
Akvizícia GetaRoom
Ide pritom o druhú akvizíciu Bookingu za posledné dva týždne, keďže podnik 12. novembra oznámil, že plánuje kúpiť ubytovaciu rezervačnú platformu Getaroom za 1,2 miliardy dolárov (1,07 miliardy eur). Po uzavretí transakcie sa Booking zlúči s firmou GetaRoom, ktorá sídli v Dallase, USA.
Getaroom začínal ako webová stránka o cestovaní pre spotrebiteľov a stále má biznis orientovaný na cestovateľov, no jej hlavným zameraním sú dnes partnerstvá medzi podnikmi.
Keď sa transakcia uzavrie, Booking Holdings zlúči Getaroom so sídlom v Dallase, ktorý má viac ako 150 pridružených partnerov pre veľkoobchodný hotelový biznis, na americkú značku Priceline patriacu pod Booking. Plánom je spárovať sieť Priceline Partnership Network, ktorá poháňa mnohé webové stránky s Getaroom, aby sa vytvoril nový podnik v oblasti strategických partnerstiev, oznámila spoločnosť.
„Ako sa cestovný ruch zotavuje z pandémie, neustále hľadáme príležitosti na lepšiu podporu našich partnerov aj našich zákazníkov. V priebehu rokov zohrali strategické partnerstvá dôležitú úlohu v našom úsilí osloviť viac zákazníkov prostredníctvom nových kanálov,“ uviedol Brett Keller, CEO Priceline vo vyhlásení. „Kombináciou technológie a odborných znalostí spoločností Getaroom a Priceline môžeme ďalej zefektívniť distribúciu pre našich hotelových partnerov a poskytnúť nové a lepšie riešenia pre segment ubytovania v USA.“
Akcie Booking
Akcie Booking v tomto roku s rastom o +5,11% výrazne zaostávajú za výkonom indexu S&P 500, ktorého cena stúpla o +24,68%. Spoločnosť naďalej sužujú globálne obmedzenia v oblasti cestovania, čo sa podpisuje pod horší výkon akcií. Aktuálne sa jej akcie obchodujú za 24,7 násobok budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E) a 56,9 násobok ročného cashflowu na akciu (P/FCF).
Konsenzus analytikov ohľadom akcií Booking je v súčasnosti skôr neutrálny, keď z 15 z 32 analytikov stanovilo hodnotenie BUY alebo OUTPERFORM a až 16 analytikov hodnotenie HOLD. Ich priemerný cenový cieľ je na úrovni $2 733,16, čo je o +16,7% viac ako je súčasná cena akcií na burze.
Akciám Booking sme sa tiež venovali v našom článku: Akcie Airbnb vs Booking: ktoré sú lepšie pre rok 2021?