Spojenie WarnerMedia a Discovery
Tretí najväčší hráč na trhu v oblasti telekomunikácií v USA – spoločnosť AT&T v roku 2018 doslova vsadil na mediálny priestor, keď kúpil spoločnosť WarnerMedia za 85,4 miliardy dolárov. Táto akvizícia z nej však spravila najzadlženejšiu nefinančnú spoločnosť sveta. Zhruba 3 roky po tejto kúpe by sa však mohla spoločnosť WarnerMedia od svojej materskej firmy AT&T opäť odčleniť. Manažment firmy totiž rokuje o možnej dohode s Discovery.
Dohoda by vyčlenila WarnerMedia, pod ktorú patrí jedno z najcennejších filmových štúdii – Warner Bros, sieť HBO a portfólio káblových kanálov vrátane CNN z materskej spoločnosti AT&T a následne ju zlúčila s firmou Discovery, ktorá sa špecializuje na tvorbu obsahu v oblasti literatúry faktu. Akcionári AT&T by mali vlastniť významný podiel v novej kombinovanej spoločnosti, ktorej hodnota by mohla dosiahnuť 150 miliárd dolárov.
Ak sa transakcia skutočne posunie vpred, generálny riaditeľ spoločnosti John Stankey počas prvých 10 mesiacov vedenia v podstate odstráni 2 najväčšie obchody, ktoré uzavrel jeho predchodca Randall Stephenson. Začiatkom tohto roka firma uzavrela dohodu so súkromnou kapitálovou spoločnosťou TPG s cieľom zbaviť sa 30% podielu v DirecTV za 1,8 miliárd dolárov. Táto služba rýchlo strácala hodnotu, keď len za posledné 2 roky stratila viac ako 7 miliónov predplatiteľov. Pre porovnanie, v roku 2015 ju AT&T získalo za 49 miliárd dolárov.
O záležitosti sa diskutuje v týchto dňoch a v priebehu týždňa by mohli prísť prvé oficiálne vyjadrenia zo strany účastníkov potenciálnej transakcie. Akcie AT&T sa po zverejnení informácií v pre-market obchodovaní obchodujú vyššie o +1,3% a akcie Discovery o +11,95%.
Budúcnosť streamu
AT&T tak má týmto krokom v pláne naďalej upevňovať svoju pozíciu na trhu a rozširovať svoj mediálny biznis, avšak v oddelenej entite. Káblové a lineárne televízne vysielanie v súčasnosti čelí tlakom zo strany streamovacích platforiem, ktoré ich vytláčajú z trhu. Podľa prieskumu spoločnosti MoffettNathanson LLC od roku 2010 asi 35 miliónov domácností zrušilo predplatné balíkov platených televíznych kanálov.
Po rokoch sledovania ako Netflix dominuje streamovaniu sa najväčšie mediálne a technologické spoločnosti rozhodli zabojovať o získanie pozície na trhu so svojimi vlastnými službami. Za posledný rok a pol spustili vlastné streamovacie služby firmy: Disney, Apple, WarnerMedia, Comcast, Discovery a mnohé menšie.
AT&T (WarnerMedia) uviedlo svoju vlajkovú streamovaciu službu len nedávno. Služba HBO Max, ktorá je zatiaľ dostupná iba v USA, predstavuje rozšírenú online verziu prémiového káblového kanála, ktorá je navrhnutá tak, aby súperila s veľkými konkurentmi ako Netflix či Disney+. Počet jej predplatiteľov je aktuálne na úrovni 9,7 milióna a do konca roka by mala byť služba dostupná i v Latinskej Amerike a v niektorých častiach Európy.
Služba Discovery+ dosiahla 15 miliónov predplatiteľov. Pre porovnanie, Netflix má momentálne 208 miliónov platiacich používateľov a Disney+ 104 miliónov.