Akvizícia Wurl

Jedna z popredných marketingový softvérových firiem AppLovin oznámila, že dosiahla definitívnu dohodu o akvizícii Wurl, rýchlo rastúcej softvérovej platformy na trhu Connected TV. Transakcia má hodnotu približne 430 miliónov dolárov a bude podliehať obvyklým uzatváracím podmienkam, pričom sa očakáva, že Wurl si zachová svoju značku a bude fungovať nezávisle so svojím existujúcim manažérskym tímom. Akvizícia sa má uzavrieť v prvej polovici roku 2022 a bude financovaná približne 55 % v hotovosti a 45 % formou vlastného imania AppLovin.

Spoločnosť AppLovin vstúpila na burzu Nasdaq pod symbolom APP v apríli minulého roka. AppLovin sa zaoberá budovaním softvérovej platformy pre vývojárov mobilných aplikácií. Hlavnými produktmi firmy je platforma AppDiscovery, ktorá rieši automatizáciu, optimalizáciu a správu investícií získavania nových zákazníkov a platforma MAX riešenie, ktoré optimalizuje nákupy reklám v jednotlivých aplikáciách. Ich cieľom je zlepšovať marketing a výnosnosť aplikácií pre smartfóny. Okrem toho podnik prevádzkuje viac ako 200 vlastných mobilných hier, ktorí vyvíja s dvanástimi partnerskými štúdiami z celého sveta.

Akvizícia rozšíri možnosti softvérovej platformy AppLovin na veľký a rastúci trh CTV. V roku 2021 spoločnosť eMarketer predpokladala, že inzerenti v USA minuli 14,4 miliardy dolárov na oblasť CTV, čo predstavuje nárast o 60 % v porovnaní s rokom 2020, pričom sa predpokladá, že výdavky na reklamu do roku 2025 prekročia hranicu 30 miliárd dolárov.

„Akvizícia spoločnosti Wurl posilní náš záväzok vybudovať a rozvíjať najväčšiu a najefektívnejšiu platformu digitálneho marketingu na svete tým, že inzerentom poskytne bezproblémový spôsob, ako sa dostať na vysoko adresovateľný a merateľný trh CTV,“ povedal Adam Foroughi, generálny riaditeľ a spoluzakladateľ. z AppLovin. „Veríme, že naše odborné znalosti v oblasti softvérového marketingu môžu ďalej optimalizovať skúsenosti pre inzerentov a spotrebiteľov, ako aj umožniť spoločnostiam s obsahom rozšíriť svoje publikum a zvýšiť speňaženie.“

Akcie Applovin klesli o 18,5% pri svojom debute - akcie.sk

Platforma Global FAST Pass spoločnosti Wurl umožňuje jej zákazníkom, medzi ktorých patria A+E Networks, AMC Networks, Scripps a Bloomberg, distribuovať streamovaný video obsah do viac ako 300 miliónov televízorov a každý mesiac osloviť viac ako 30 miliónov používateľov na celom svete. Distribučná platforma pritom poskytuje jedinečný prístup k inventáru reklám CTV a údajom, ktoré možno využiť na ďalší vývoj produktov reklamy na výkon CTV – Wurl AdPool a Wurl Perform. Wurl zjednodušuje obsahovým spoločnostiam budovanie a sledovanie globálnej distribúcie značkových lineárnych kanálov, živých podujatí a programovania na požiadanie na správu a speňaženie ich reklamného inventára.

„Naša spoločná vízia a hodnoty urobili príležitosť spojiť sily presvedčivou a jedinečnou,“ povedal Sean Doherty Sr., generálny riaditeľ a spoluzakladateľ Wurl. „AppLovin prináša obrovský nový dopyt zo strany inzerentov a naše partnerstvo umožní súčasným zákazníkom realizovať ešte viac výhod vrátane rozšírených príjmov z reklám, nových divákov a vylepšenej distribúcie globálnemu publiku CTV. Spoločne budeme pokračovať v našom poslaní a dramaticky ovplyvniť trh s farebnými televízormi. .“

Odkup vlastných akcií

Okrem akvizície spoločnosti Wurl, AppLovin informoval, že predstavenstvo firmy schválilo program spätného odkúpenia akcií v hodnote 750 miliónov dolárov. Program spätného odkúpenia akcií je účinný okamžite a bude využívaný príležitostne.

„Toto oznámenie dokazuje našu dôveru v podnikanie AppLovin a príležitosti rastu, ktoré máme pred sebou,“ povedal Herald Chen, prezident a finančný riaditeľ AppLovin. „Zaviazali sme sa dlhodobo zvyšovať hodnotu pre akcionárov prostredníctvom disciplinovanej stratégie alokácie kapitálu, ktorá vyvažuje investície do organického rastu a strategických akvizícií a prístup na trhy, keď sa objavia príležitosti.“

Akcie Applovin


Akcie AppLovin reagujú na oznámenú akvizíciu a schválený program odkupu vlastných akcií rastom o +3,31 % na $60,00 v dnešnom rozšírenom obchodovaní. Aktuálne sa tak o polovicu nižšie v porovnaní so svojou najvyššou úrovňou a taktiež o -25,0 % nižšie ako počas vstupu na burzu. V súčasnosti sa akcie spoločnosti obchodujú za 7,7 násobok tržieb na akciu (P/S), 638,2 násobok zisku na akciu (P/E), 38,5 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E), 60,7 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 40,6 násobok EV/EBITDA.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokLucid sa trápi s dodávateľskými reťazcami a znižuje svoj odhad produkcie
Ďalší článokČo je to NFT a oplatí sa do nich investovať?
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno