Similarweb

Similarweb je mladá izraelská spoločnosť len s 800 zamestnancami, ktorá však rastie rýchlym tempom a v tomto roku by jej príjmy mohli dosiahnuť hodnotu 135,2 miliónov dolárov. To by predstavovalo nárast o 44,7% oproti minulému roku. Spoločnosť vyvíja softvér na analýzu webových stránok, ktorý poskytuje komplexný a podrobný pohľad na digitálny svet pre zákazníkov s cieľom prevyšovať konkurenciu. Akcie Similarweb

V jednoduchšej verzii, softvér od Similarwebu analyzuje udalosti, kľúčové slová, spätné odkazy a výkonnosť v podstate všetkých internetových stránok, ale aj aplikácií. Tieto údaje pomáhajú firmám pochopiť trhové trendy a dynamiky, monitorovať konkurenciu , porovnávať výkonnosť, zlepšiť konverzie zákazníkov, objaviť nové trhy a vytvárať priestor na rýchlu reakciu. Similarweb aktuálne analyzuje viac ako 100 miliónov stránok, 4,7 milióna aplikácií, 1 miliardu fráz, 3 milióny značiek, 550 miliónov kľúčových slov, 1 miliardu udalostí a to v 210 odvetviach.

xtb

Vzostup internetu sa deje už 2 dekády a s príchodom pandémie sa ešte urýchlil. Spoločnosti neustále hľadajú možnosti ako uspieť v čoraz väčšej konkurencii a Similarweb im vďaka svojim nástrojom túto úlohu zjednodušuje. Jeho služby dnes využíva až polovica zoznamu Fortune 500 vrátane firiem Google, Adobe, PepsiCo, Booking, Walmart, Adidas, Ford či Zalando.

Similarweb
Zdroj obrázku: Investor Presentation

Rýchly rast

Similarweb získava v posledných rokoch čoraz väčší podiel na trhu a je jedným z hlavných hráčov, ktorí posúvajú vpred celé svoje odvetvie. U zákazníkov žne úspech so stratégiou „Land and expand“ typickou pre softvérové podniky, pri ktorej získa klienta v rámci základnej spolupráce a tá sa postupom času znásobuje. Dokumentuje to aj história spoločnosti, keď rok po založení v roku 2014 získala prvého klienta, ktorý generoval príjmy na úrovni 100 000 dolárov, v roku 2016 prvého s príjmami nad 1 milión dolárov a v tomto roku prvého s príjmami nad 5 miliónov dolárov.

V novembri podnik informoval, že v súčasnosti eviduje 3 242 zákazníkov, pričom 245 z nich generuje opakujúce sa ročné príjmy (ARR) nad 100 000 dolárov a 45 klientov generujúcich ARR nad 1 milión dolárov. To predstavuje medziročný nárast o 27,2%; 48,5% a 15,4%.

Q3 2020Q4 2020Q1 2021Q2 2021Q3 2021
Tržby (mil. $)24,426,629,432,535,6
Medziročný rast32%38%43%49%46%

Tieto čísla sa plne premietli aj do tržieb. Vyššie v tabuľke vidno, že príjmy Similarwebu stúpajú medziročne už 5 štvrťrokov v rade o viac ako 30%. Dosiaľ podnik nie je ziskový, avšak taktiež nie sme v jeho prípade svedkami typického obrovského nárastu straty ako to býva zvykom pri väčšine populárnych technologických firmách z dôvodu akciových kompenzácií a rastúcich nákladov na reklamu a marketing. Určité zhoršenie však v doterajšom priebehu roka 2021 badať.

201820192020Q1-Q3 2021
Hrubý zisk28,050,172,176,6
Hrubá zisková marža54%71%77%79%
Operatívna strata-30,5-14,1-14,9-33,3
Operatívna zisková marža-59%-20%-16%-34%
Voľný cashflow-25,8-11,5-4,9-18,9
všetky údaje sú v miliónoch dolárov na báze non-GAAP

Príležitosti na trhu

Spoločnosť odhaduje, že globálny trh s analytikou internetových údajov má aktuálne hodnotu 34 miliárd dolárov a do roku 2030 bude rásť tempom 25% ročne, pričom sa strojnásobí na 100 miliárd dolárov. Similarweb sa bude snažiť v najbližších rokoch uchopiť čo najväčší podiel na rastúcom trhu s čím sú spojené aj dočasne vyššie náklady, avšak v tomto priestore konkurencia nie je taká veľká ako ako v niektorých iných oblastiach, ktoré sa v poslednom čase dostali do popredia.

K lepšiemu uchopeniu trhového podielu by malo dopomôcť aj ukončenie služby Alexa od Amazonu, ktorá nebudú dostupná od mája budúceho roka. Hlavným konkurentom firmy tak zostáva SEMrush. Manažment plánuje uchopiť príležitosti aj skrz významnejšiu akvizíciu zákazníkov, rozširovanie spolupráce s existujúcimi klientmi, rozširovanie produktového portfólia a potenciálne akvizície.

Riziká

S investíciou do všetkých rastových akcií je potrebné rátať aj so zvýšenou dávkou rizika. Je otázne, kedy a v akej miere dokáže byť Similarweb ziskový, aj keď trend z posledných rokov dáva dôvod na optimizmus. Nevýhodou môžu byť taktiež v podstate neexistujúce bariéry vstupu na trh. Hocikto kto dokáže vyvinúť efektívny podobne orientovaný softvér môže postupne získavať podiel na rastúcom trhu a tlačiť na ziskové marže Similarwebu.

Akcie Similarweb a ich ocenenie


Akcie Similarweb debutovali na burze NYSE v máji tohto roka na cene $22 za akciu, avšak odvtedy poklesli o takmer -30% na $15,61. Pri tejto cene je tak spoločnosť ohodnotená na iba 1,16 miliardy dolárov.

Veríme, že vzhľadom na to, že spoločnosť by mohla rásť najbližšie roky 20% až 30% ročne nie sú veľmi drahé. A to ani v porovnaní s konkurenciou, popravde, ak by sa jednalo o firmu z USA, cena akcií by bola výrazne vyššie. Zatiaľ čo americký SEMrush, ktorý taktiež zatiaľ nie je ziskový sa obchoduje za 15,6 násobok ročných tržieb na akciu (P/S), akcie Similarweb sa obchodujú za 9,6 násobok ročných tržieb na akciu (P/S). Na druhej strane zas SEMrush je o niečo väčší a rastie o pár percent rýchlejšie.

Zhodnotenie

Veríme, že akcie Similarweb môžu byť lepšou stávkou na rast pri menšej miere rizika napriek nízkej kapitalizácií oproti zvučným menám typu Crowdstrike, Docusign, Snowflake alebo Palantir. Podnik bude benefitovať z uvoľnenej pozície na trhu po skončení Alexy od Amazonu a ako jeden z 2 lídrov v odvetví bude môcť ťažiť aj z rozmachu tohto odvetvia ako takého.

Ďalším plusom, ktorý by sme vyzdvihli oproti najviac diskutovaným technologickým firmám je fakt, že akciové kompenzácie (stock-based compensation), ktoré výrazne riedia podiel akcionárov v spoločnosti, sú na nízkej úrovni. Výhodou je taktiež len nízka úroveň zadlženosti. Pozitívny výhľad na firmu majú aktuálne aj 7 analytici z Wall Street, ktorých priemerný cenový cieľ pre akcie Similarweb je na hodnote $27.

Pozri tiež:

Analýza akcie Boohoo: Firma, o ktorej ste ešte asi nepočuli
Analýza akcie Mondelez: Budúci dividendový aristokrat?
Analýza akcie Facebook: Metavesmír a ešte ďalej
Analýza akcie Coursera: Online vzdelávanie na vzostupe
Analýza akcie Splunk: Je čas nakupovať?
Analýza akcie LVMH – Louis Vuitton Moet Hennessey
Analýza akcie Just Eat – výborný rast a smelé plány do roku 2021
Analýza akcie Uber, potvrdí firma svoj potenciál?
Analýza akcie Beyond Meat – stravovanie 21. storočia?
Analýza akcie Disney pre rok 2021 – čo všetko patrí pod ikonickú značku?
Analýza akcie IBM: Ako spoločnosť zarába peniaze?
Analýza akcie Adobe
Analýza akcie Box 2021 – technologický líder mimo radarov Wall Street
Analýza akcie Booking: Oplatí sa kúpiť akcie firmy v roku 2021?
Analýza akcie iRobot. Roboty pre 21. storočie?
3 dôkazy o tom, že akcie SAP sú podhodnotené
Analýza akcie Nikola – spľasnutie ďalšej investičnej bubliny?

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno