Luxusné portfólio značiek

Značky ako Louis Vuitton, Givenchy, Hublot či Dior si každý ihneď spája s luxusom a úspechom. Málokto však vie, že tieto značky združuje pod jednou strechou jediná spoločnosť – LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) a jej akcie môžeme označiť za rovnaký luxus ako jej produkty. Ich úspech spravili zo svojho najväčšieho vlastníka, francúza Bernarda Arnaulta aktuálne tretieho najbohatšieho človeka na svete.

Francúzska firma so sídlom v Paríži vznikla v roku 1987 zlúčením podnikov Louis Vuitton a Moet Hennessy, pričom celkovo spája takmer 80 známych značiek, ktoré vytvárajú v každoročných tržbách desiatky miliárd eur a jej impérium sa naďalej rozširuje.

Aké značky má teda vo svojom portfóliu spoločnosť LVMH? Medzi tie najznámejšie v oblasti módy patria: Louis Vuitton, Dior, Givenchy, Tiffany, Hublot, Blvgari, Céline, Marc Jacobs, Emilio Pucci, Fendi či Tag Hauer. V kozmetike pôsobí so značkami Christian Dior, Kenzo, Acqua di Parma či Sephora a taktiež prevádzkuje sieť luxusných značiek alkoholu ako Moet, Hennessy, Belvedere Vodka, Don Perignon, Krue a Clicquot.

Najdôležitejšie čísla a ďalší potenciál

Akcie LVMH
Akcie LVMH, vývoj výnosov a ziskov v miliardách eur

Rastúca životná úroveň ľudstva a s tým spojený čoraz vyšší dopyt po luxuse sa naplno odráža i v číslach spoločnosti. Na obrázku vyššie je zobrazený vývoj tržieb a ziskov za posledných 7 rokov. V tomto období sa výnosy každoročne zvyšovali stabilným tempom na úrovni okolo +9%, hoci v poslednom roku sa predaj mierne prepadol v dôsledku pandémie.

Rovnaký vplyv mala pandémia i na zisk, ktorý sa prepadol výraznejšie, ten však v uplynulých rokoch aj rástol rýchlejšie, keď medzi rokmi 2014 a 2019 stúpol o +141%. Voľný cashflow spoločnosti rástol ešte výraznejšie, keď sa v rozpätí 7 rokov rozšíril z 2,83 na 8,87 miliardy eur, čo predstavuje nárast o +213%.

Práve toto obrovské množstvo generovaného cashflowu dáva široké možnosti manažmentu ako ďalej rásť. Jednou z možností, ktorú aj vedenie spoločnosti aktívne využíva sú akvizície ďalších luxusných značiek a rozširovanie módneho portfólia. Ďalšie príležitosti sa firme otvárajú aj v súvislosti so spomínaným rastom životnej úrovne ako aj s digitalizáciou produktov.

Začiatkom roka LVMH informovalo, že dokončilo akvizíciu americkej luxusnej značky – Tiffany, za ktorú francúzsky gigant zaplatil 15,8 miliardy dolárov. Ďalšou možnosťou, ktorú zatiaľ manažment veľmi nepreskúmal je akvizícia ázijských značiek, ktoré sa stávajú na danom trhu trendom a keďže najviac miliardárov pochádza a aj v budúcnosti bude vznikať práve v Ázii, mohol by to byť zaujímavý strategický krok. Rozumný krok sa to môže javiť i z pohľadu rozdelenia tržieb, keďže až 41% výnosov podniku pochádza z daného trhu.

Značky LVMH
Portfólio značiek skupiny LVMH, zdroj obrázku: Each Shoes

Akcie LVMH

Pozitívny minulý vývoj, dobré vyhliadky a predovšetkým obrovská stabilita, ktorú skupina LVMH prináša sú hlavným zdrojom rastu firmy na akciovom trhu. Akcie LVMH stúpli z ceny 132€ za akciu v roku 2014 na súčasnú cenu 573€ za akciu, čo predstavuje nárast o cca +300%. Zhodnotenie akcií spravilo z módneho obra 22. najhodnotnejšiu firmu sveta s trhovou kapitalizáciou na úrovni 343 miliárd dolárov. Akcie LVMH ponúkajú investorom taktiež dividendový výnos, ktorý je momentálne na úrovni 1,05%.


Ukazovatele – oplatí sa kúpiť akcie LVMH?

Ak Vás zaujali akcie LVMH, nečudujeme sa, avšak oplatí sa ich aktuálne kúpiť? V súčasnosti môžeme sledovať ako prekonávajú svoje historické maximá, keďže investori v poslednom čase odvrátili pozornosť od technologických akcií smerom k tým stabilnejším. To značí, že momentálne nebudú vyzerať akcie spoločnosti zrovna lacné. V tabuľke nižšie sú zobrazené jednotlivé ukazovatele a ich hodnoty, ktoré sme porovnali s konkurenciou na akciovom trhu.

Ako možno vidieť na základe jedného z kľúčových hodnotových ukazovateľov P/E, vyzerajú byť všetky spomínané firmy draho, čo je spôsobené zníženým ziskom v porovnaní s minulými rokmi. Za posledné 2 spoločnosti nie sú namerané hodnoty, keďže v poslednom roku nezaznamenali zisk, ale stratu.

UkazovateľLVMHBurberryHermesCapriPVH
P/E62,24360,7471,74
P/OPCF26,8522,2760,6211,6910,62
P/FCF34,6535,5583,415,0415,71
P/S6,553,5315,571,871,04
ROE12,85%1,65%20,49%-18,96%-23,36%
Dividendový výnos1,05%0,47%
Zdrojové údaje: gurufocus

Pri pohľade na ukazovatele cashflowu, ktoré majú často vyššiu výpovednú hodnotu síce akcie jednotlivých akcií s výnimkou Hermes sa nejavia lacno, ale zároveň ani priveľmi hrozivo. (Not Great, Not Terrible)…Dividendový výnos na úrovni 1,05% v prípade LVMH robí ich akcie jedny z najatraktívnejších v danom segmente, avšak aktuálne ich považujeme za relatívne drahé. Veríme, že síce v dlhodobom horizonte akcie LVMH môžu ponúknuť investorom zaujímavé výnosy a hodnoty, avšak lákavejšie by vyzerali pri prepade o aspoň 10% až 15%.

Ďalšie analýzy

xtb
Predchádzajúci článokŠtvrtročný zisk Coinbase dvojnásobne vyšší oproti celému minulému roku
Ďalší článok5 centralizovaných búrz, ktoré podporujú decentralizované financovanie DeFi
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno